مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران معتقد است از آنجاییکه رودخانه و سیلاب یکی از چالش‌های تازه کشور است لذا پنج رویکرد به منظور ساماندهی رودخانه‌های شهری مورد نظر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاج‌رسولی‌ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری اظهار داشت: با توجه به 8 سال خشکسالی پی‌ در پی که در کشور وجود داشت انتظار می رود به دلیل بارندگی های اخیر در تهران سیل به وقوع سیل بپیوندد از این رو طی جلسات متعدد با مدیریت شهری و بررسی مسائل کلان‌شهر تهران تشکیل شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: با توجه به شناسایی 146 هزار کیلومتر رودخانه در کشور که بخش عمده آن مربوط رودخانه‌های فصلی است بنابراین توجه به مدیریت و ساماندهی رودخانه‌ها امری ضروری است.

وی با بیان اینکه خسارات ناشی از وقوع سیلاب در رودخانه‌ها بسیار ضروری است گفت: در دولت جدید به مباحث غیرسازه‌ای در کنار مباحث سازه‌ای نگاه جدیدی داشتیم.

حاج‌رسولی‌ها اهمیت موضوعات مورد نظر برای احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری را به 5 بخش دانست و گفت: نخست اینکه بازنگری در حداکثر منابع آبی کشور برای حفظ منابع زیست‌ محیطی و منابع آبی زیرزمینیضروری است.

وی تصریح کرد: دومین رویکرد آزادسازی تصرفات مزاحم در حاشیه رودخانه‌ها است که با هدف احیای رودخانه‌ها صورت می‌گیرد.

حاج‌رسولی‌ها دخالت فاکتور همبستگی آب زیرزمینی در مسائل منطقه‌ای را سومین رویکرد در احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری دانست.

به گفته وی چهارمین رویکرد جلب مشارکت جهانی و توجه ذینفعان و فعالان عرصه حوزه آب است که راه‌اندازی شورای عالی آب در کشور در ارتباط با همین موضوع بوده است.

حاج‌رسولی‌ها در پایان گفت: اصلاح ساختار مدیریت آب کشور پنجمین رویکرد احیا و ساماندهی آب‌های کشور است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار