مدیر عامل آبفای آذربایجان غربی در همایش استانی مدیران این شرکت گفت: باید با اعتقاد قلبی به مقوله اقتصاد مقاومتی وارد شویم و اقدام و عمل جدی داشته باشیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، در همایش استانی مدیران این شرکت در ارومیه ، با تاکید بر ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی، پیاده سازی شاخص های اقتصاد مقاومتی در صنعت آب و فاضلاب استان را مورد تاکید قرار داد.

مهندس رسول اکبری ، با بیان این اینکه باید با اعتقاد قلبی به مقوله اقتصاد مقاومتی وارد شویم و اقدام و عمل جدی داشته باشیم ، اقتصاد مقاومتی را نجات دهنده اقتصاد کشور دانست و گفت : خوشبختانه وزارت نیرو با ابلاغ 52 بند در بحث اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده است.

مدیر عامل این شرکت ، با اشاره به اینکه افزایش بهره وری ،افزایش رضایتمندی مشترکین،کاهش هدر رفت آب ، استفاده بهینه از منابع موجود از جمله برنامه های این شرکت در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل می باشد گفت : لازم است تا در سال 95 با برنامه ریزی لازم برای تحقق برنامه های کلان و تعهدات وزارت نیرو اقدام نمائیم.

اکبری یکی از تعهدات وزارت نیرو در بخش آبفا برای سال 95 را اتمام 26 پروژه تصفیه خانه فاضلاب در سطح کشور با ظرفیت 420 هزار متر مکعب در شبانه روز برشمرده و افزود : شرکت آب وفاضلاب همت خود را برای تحقق بیش از 13درصد تعهدات وزارت نیرو در بخش آبفا در استان آماده نموده و پیش بینی می کنیم تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای نقده ، سردشت و مدول دوم شهر خوی جمعاً به ظرفیت تقریبی 56هزار متر مکعب در شبانه روز، تا دهه فجر امسال به مدار بهره برداری افزوده شوند.

وی بخش دیگری از تعهدات را مربوط به واگذاری پروژه ها به روش botو boo تصفیه خانه های آب مهاباد وسلماس عنوان نمود و از تلاش برای اتمام پروژه های مزبور در موعد مقرر خبر داد.

مهندس اکبری گفت : از دیگر تعهدات وزارت نیرو در بخش آبفا کاهش درصد مشترکین بالای 20 مترمکعب به 5/22درصد یعنی کاهش 10 درصدی مشترکین پرمصرف است ، و در این راستا معاونت مشترکین و روابط عمومی باید برنامه های مختلفی را برای فرهنگ سازی و عملیاتی نمودن این امر مهم بایستی تدوین نمایند.

مدیر عامل شرکت ، با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت قوانین موجود و شناسایی منابع جدید برای شرکت بر همراهی مدیران شهرهای مختلف استان برای استفاده از ظرفیت تبصره 3 در بحث حق انشعاب تاکید نموده و گفت : باید از ظرفیت تبصره 3 در بحث آب بهاء که با پیشنهادهای جدید معاونت مشترکین محاسبه و تعیین می شود، استفاده شود و انتظار داریم مدیران محترم رقم ها و تعرفه های جدید را در شوراهای اسلامی شهرها به تصویب برسانند و در اسرع وقت عملیاتی نمایند.

مهندس اکبری با تاکید بر ضرورت ادامه شناسائی و ممیزی املاک، ساماندهی انشعابات غیر مجاز برای جلوگیری از هدر رفت آب، بحث اجرای شبکه، توسعه شبکه و نظارت بر پروژه های اجرایی شهرها گفت: انتظار داریم که از میزان درآمد های غیر موثر شرکت که وجود حفره های خالی و یا شبکه ها و تاسیسات نیمه تمام هستند کاسته شود و در بحث واگذاری انشعابات فاضلاب حفر ه های خالی موجود در شبکه ها شناسایی و به موقع نسبت به فروش انشعاب اقدام نمایند .

مدیر عامل شرکت آبفای آذربایجان غربی ، توجه به منابع مالی جدید را در کنار کاهش هدر رفت و کاهش تلفات مهم ارزیابی نموده و ضمن تاکید بر کاهش سهم بودجه جاری و افزایش بودجه سرمایه ای گفت : شناسایی دارایی های غیر موثر و تبدیل به دارایی های موثر ، به حداقل رساندن زمان اتمام پروژه ها ، نظارت دقیق بر پروژه ها ، کاهش دوره قرائت و وصول ، کاهش انرژی مصرفی و مدیریت صحیح انبارها در این راستا حائز اهمیت هستند.

مهندس اکبری ، افزایش راندمان و کاهش انرژی مصرفی ، بهینه سازی و بازسازی تاسیسات آبرسانی ، کاهش هدر رفت آب ، کاهش اتفاقات آب از طریق مدلسازی و بالانسینگ و مدیریت فشار آب و پیاده سازی سیستم GIS و هوشمندسازی تاسیسات تامین و توزیع آب را از جمله موراد مورد تاکید در حوزه بهره برداری عنوان نمود..

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.