کاردار سفارت ژاپن در افغانستان در دیدار با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری کشور گفته است که کشورش از پروژه های که مورد توافق همه افغان ها باشد، حمایت و تمویل می کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری با نشر خبرنامه گفته است که کاردار سفارت ژاپن در افغانستان امروز یکشنبه با آفای دانش دیدار و گفتگو کرده است.

در این دیدار کاردار سفارت جاپان گفته است که کشورش یکی از کمک کنندگان به پروژه های انکشافی افغانستان است و تلاش جدی در بازسازیی زیرساخت های کشور دارد.

او همچنان تاکید کرده که ژاپن بر حمایت و تمویل از پروژه هایی علاقمند است که مورد توافق همه افغان ها باشد.

این مقام ژاپنی گفته که کشورش از شماری پروژه‌های مهم برای بازسازی افغانستان از جمله پروژه ء خط آهن تورغندی حمایت می کند.

او افزود، ژاپن به تمویل پروژه های متعهد است که قابلیت اجرا داشته باشد و بتوان با اجرای آن به بازسازی و تحکیم ثبات و صلح در افغانستان کمک کرد.

در همین حال آقای دانش گفت: اجرای پروژه های انکشافی مؤثر، یکی از راه های تقویت صلح و وحدت ملی در افغانستان است.

او تاکید کرد که: پروژه های انکشافی رابطه مستقیمی با تحکیم صلح، ثبات و همبستگی اجتماعی در افغانستان دارند.

معاون ریاست جمهوری افزود: تطبیق پروژه های انکشافی در سراسر افغانستان با رعایت اصل عدالت و توازن، برای رشد اقتصادی و ثبات سیاسی و اجتماعی کشور کاملا ضروری و مهم است.

این در حالی است که تغییر مسیر عبور لین برق ۵۰۰ کیلووات توتاپ، اعتراض های گسترده ای را به همراه داشته است.

حکومت افغانستان اخیرن تصمیم گرفته تا لین برق پروژه توتاپ از مسیر سالنگ بگذرد در حالی که شرکت فیشنر آلمانی ولایت های بامیان و میدان وردک را برای عبور این لین برق انتخاب کرده بود.

شماری از مقام های حکومت، احزاب سیاسی، اعضای مجلس و شورای مردمی این تصمیم حکومت را خلاف منافع ملی و ناعادلانه خوانده و خواهان تصویب بامیان برای عبور لین برق شدند.
انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، سفارت ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار