لاریجانی در جمع خبرنگاران:

رسانه‌ها در مبارزه با قاچاق به نیروی انتظامی کمک کنند

رئیس مجلس گفت: نیروی انتظامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با قاچاق کالا مبارزه کند.

رسانه‌ها در مبارزه با قاچاق به نیروی انتظامی کمک کنند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی در حاشیه همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در بودجه رقم قابل توجهی برای تقویت بنیه نیروی انتظامی اختصاص داده شد، البته علاوه بر نیروی انتظامی بودجه بخش‌های دیگر نیروی مسلح نیز برای مقابله با اشرار، ضدانقلاب و جریان های تروریستی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برای انسداد مرزها و مقابله با جریانات تروریستی و اشرار کمک شد تا امنیت پایداری در کشور برقرار باشد.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به رقم بودجه در مورد وضعیت معیشتی کارکنان ناجا نیز گفت: برای این امر هم رقم خوبی در بودجه قرار داده شد البته باید قبول کرد که نیروی انتظامی یک نیروی وسیع بوده و کارها و ماموریت‌های بسیار متنوعی دارد و باید به این نیرو کمک کرد تا مشکلات معیشتی بهبود یابد.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر بررسی لایحه سلاح سرد در مجلس نیز اظهار داشت: قانون در مورد سلاح سرد در کشور داریم و قرار است این قانون را قوی‌تر کنیم و اکنون بررسی‌های آن در مرکز پژوهش‌ها آماده شده و تنها باید هماهنگی‌ها در بخش‌های مختلف کشور انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت قاچاق تاکید کرد: معتقدم در مورد ناهنجاری‌های مثل قاچاق ما به دو روش می‌توانیم در رسانه‌ها با این امر مواجه شویم، یا می‌توان این موضوع را در رسانه‌ها مورد مرثیه‌خوانی قرار داد که البته جذابیت‌های رسانه ای آن قابل نفی کردن نیست و دیگر اینکه رسانه‌ها می‌توانند با آن به صورت طبیبانه با آن برخورد کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق یا پدیده‌های اجتماعی رسانه ها مسئول هستند و آن زمانی است که باید در یک مجموعه اقداماتی در داخل کشور نقش خود را به عنوان بازدارنده انجام دهد.

لاریجانی بیان داشت: اکنون نیز با قاچاق‌چی برخورد می‌شود اما در این زمینه کاستی‌هایی داریم اما این پدیده با حجم زیاد در کشور وجود دارد که احتیاج به طراحی و ساماندهی‌ کارهای حرفه‌ای داریم که دیگر بخش‌ها می‌توانند به آن کمک کنند.

وی ادامه داد: ما باید از نیروی انتظامی بخواهیم برای تحقق اقتصاد مقاومتی با امر قاچاق به عنوان وظیفه مهم مبارزه کند و رسانه‌ها نیز در این امر به نیروی انتظامی کمک کنند.

رئیس مجلس اذعان داشت: مجلس در مورد اینکه قانون کمکی به نیروی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق داشته باشد، حرفی نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، تروریستی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار