ایلام؛

پیوند عمیق و ناگسستنی تاریخ ایران با فرهنگ ایلام

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ ایران زمین با فرهنگ كهن و باستانی استان ایلام پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سید عباس صالحی اعلام كرد: توجه به ویژگی های فرهنگی و تاریخی استان های مختلف كشور از مهم ترین رویكردهای بیست و نهمین نمایشگاه بزرگ كتاب تهران است بنابراین غرفه 10 استان در این نمایشگاه دایر شد كه ایلام یكی از این استان ها است.

صالحی اضافه کرد: هر برگی از تاریخ هزاران ساله این سرزمین را ورق می زنیم نام و یادی از ایلام و تمدن كهن این دیار مشاهده می شود و نشانی از فرهنگ غنی مردمان این سرزمین ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: استان ایلام با وجود جمعیت كم شاهد حضور اقوام و طوایف گوناگون است و به جرات می توان گفت مینیاتوری از فرهنگ ها و رسوم مختلف در این استان متجلی است.

صالحی گفت: طبیعت زیبا و چشم نواز این استان تجلی جمال الهی است كه خود را به شیوه و اشكال مختلف بروز داده و این ویژگی را در كمتر مكان دیگری می توان مشاهده كرد.
وی اظهار کرد: مردمان این دیار در دوران دفاع مقدس با خلق حماسه ها و رشادت های كم نظیر دین خود را به نظام و انقلاب در حراست از كیان این مرز و بوم نشان دادند و امروز نیز این استان دریچه ای برای رسیدن به میقات عشق ملت ایران (عتبات عالیات) است كه فرصتی مغتنم را در اختیار مردم این دیار برای پذیرایی از زائران حسینی فراهم كرده است.
 
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با حضور 2 هزار ناشر از ۲۷ كشور از 14 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی جدید شهر آفتاب تهران گشایش یافت و تا 25 اردیبهشت برای بازدید عموم مردم بویژه دوستداران كتاب دایر است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.