رئیس بانک مرکزی گفت:امیدواریم تورمی که از 45 درصد به 11 رسیده و به سمت تک رقمی شدن در حال حرکت است، ثبات داشته باشد.

تورم به سمت تک رقمی شدن در حال حرکت است/رضایت از دستاوردهای مالی دولت یازدهم

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در همایش منتخبان مجلس دهم گفت: نقش قوه مقننه در ترسیم مسیر حرکت دولت و تسهیل فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی جدی و مهم است.

رئیس بانک مرکزی با تأکید براینکه امیدوارم مصوبه‌های مجلس دهم راهگشای رفع تنگناهای موجود به ویژه در نظام پولی باشد، اظهار داشت: دستاوردهای پولی و مالی در دولت یازدهم خوب بود و امیدواریم ادامه یابد.

وی با بیان اینکه از تورم نزدیک به 45 درصد به تورم کمتر از 11 درصد رسیده‌ایم، تصریح کرد: انتظار داریم این تورم که به سمت تک رقمی شدن در حال حرکت است ثبات داشته باشد.

سیف با اشاره به ثبات در اقتصاد کشور و به ویژه بازار ارز گفت: علیرغم اینکه شوک نفتی شدیدی را پشت سرگذاشتیم و دیدیم که بسیاری از کشورهای نفتی براثر آن دچار نوسانات شدیدی شده‌اند، اقتصاد و بازار ارز ما از ثبات خوبی برخوردار بود.

رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: اگر بخواهیم نظام پولی را ترسیم کنیم، پول در اقتصاد نقش خون را دارد و با گردش آن در اقتصاد، رشد و توسعه ایجاد می‌شود که وظیفه بانک مرکزی گردش درست این پول در اقتصاد و حفظ سلامت در مسیر حرکتی است.

وی با تأکید براینکه سال 95 اهمیت بسزایی دارد به دلایل آن پرداخت و تصریح کرد: امسال اولین سال برنامه 5 ساله ششم توسعه است که انشاءالله نهایی و تکمیل می‌شود.

سیف با اشاره به نامگذاری سال 95 به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این نامگذاری تکلیف سنگین‌تری را بر دوش ما می‌گذارد و دستاوردهای اقتصادی برطبق اصول این سیاست محقق خواهد شد.

رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه سال 95 از جهت آنکه سال شروع کار نمایندگان مجلس دهم است نیز اهمیت دارد تصریح کرد: امیدوارم شاهد شروعی پربار در نهاد قانونگذاری کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار