وزیر اقتصاد گفت: شرایط کاملا برای تداوم روند نزولی تورم و رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد در طول برنامه ششم توسعه مهیا است.

شرایط اقتصادی برای تداوم روند نزولی تورم در طول برنامه ششم توسعه مهیا است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در همایش منتخبین مجلس دهم گفت: جلب اعتماد مردم رشید و فهیم ایران موفقیت بزرگی است که نصیب شما شده اما همراه با مسئولیت بزرگی است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا درک مشترکی نسبت به مسائل مختلف بوجود آید و اولویت حل و فصل چالش‌های اقتصادی کشور باشد، اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تأکید مقام معظم رهبری بر آن و حمایت رئیس جمهور در ایجاد این وفاق مشترک نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم باید از این فضا کمال استفاده را کنیم و برای رشد اقتصادی پایدار و همچنین برای رسیدن به 12 برنامه ملی تحقق در راستای اقتصاد مقاومتی با همفکری دولت و مجلس امکانپذیر است.

وی با اشاره به دو تکانه منفی سالهای اخیر در کشورمان یعنی تحریم‌های شدید و کاهش قیمت نفت اظهار داشت: طی سالهای اخیر تحریم‌ها که نتیجه آن افزایش نرخ تورم و رشد اقتصادی منفی 8/6- شد و تورم کشور نیز نزدیک به 45 درصد رسید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت برنامه‌های مختلفی را برای ایجاد تعادل تنظیم و اتخاذ کرد، افزود: توانستیم با این رویکرد در سال 93 رشد اقتصادی 3 درصدی را داشته باشیم علیرغم اینکه تحریم شدیدی نیز وجود داشت.

وی با اشاره به تکانه منفی بعدی یعنی کاهش شدید قیمت نفت اظهار داشت: با توجه به وابستگی اقتصاد کشور به نفت، کاهش قیمت آن منجر به رشد کند اقتصاد شد و میزان رشد اقتصادی در حد یک درصد متوقف ماند.

طیب‌نیا با بیان اینکه اکنون در شرایطی هستیم که برجام به نتیجه رسیده و تحریم‌ها برطرف شده است، تصریح کرد: شرایط کاملا برای تداوم روند نزولی تورم و رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد در طول برنامه ششم توسعه مهیا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار