اراک میزبان نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده است.

  به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: اراک میزبان هشتمین نشست منطقه ای و کارگاه های آموزشی تقویت همکاری های تخصصی شبکه ای سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده است.
فرجی افزود: این نشست دو روزه ، با حضور شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از مقام های ملی و استانی 25 تا 27 اردیبهشت ماه جاری در سالن پیامبر اعظم (ص) اراک برگزار می شود.
وی گفت : در این نشست 210 نفر از نمایندگان سمن های حوزه زنان و خانواده از استان های تهران، البرز، قم، قزوین و مرکزی حضور دارند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت : شرکت کنندگان با حضور در هفت کارگاه آموزشی تخصصی (هر گارگاه 30 نفر) و 35 نفر از نمایندگان بخش دولتی در محورهای کلیدی تعریف و ویژگی های مفهوم شبکه، تفاوت مفهوم شبکه سازی با ارتباط شبکه ای، کارکردهای شبکه، ساختارهای شبکه، سناریوهای مختلف شبکه سازی، راهکارهای پایداری شبکه بحث وتبادل نظر می کنند.
فرجی افزود : راهبرد این کارگاه ها، آشنایی سمن ها با نحوه و شیوه همکاری ارتباط شبکه ای، توانمند سازی زنان، پژوهش در قوانین و تازه های علمی و تخصصی در این حوزه است.
وی گفت: تقویت ارتباط و تعامل موثر سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده با یکدیگر و با دولت، ایجاد محیط حمایتی و توانمند سازی برای شکل گیری و تقویت شبکه های تخصصی در راستای هم افزایی و تشریک مساعی در پرداختن به مسائل و رفع مشکلات مبتلا به امور زنان و خانواده با رویکرد برنامه ریزی منسجم و افزایش مشارکت ها و فعال شدن سمن ها از مهمترین اهداف این نشست آموزشی است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود : نشست های منطقه ای سازمان های مردم نهاد به دنبال تقویت و همکاری های شبکه ای دولت - دولت، سمن ها با دولت است و در این خصوص تاکنون هفت نشست کارگاهی با حضور حداقل 120 نفر و حداکثر 300 نماینده سمن ها در کشور برگزار شده است.
فرجی گفت: شرکت کنندگان این کارگاه گواهینامه 16 ساعت دریافت می کنند.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد موسساتی با شخصیت حقوقی مستقل هستند که غیرانتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی بودن نشانه بارز آن ها است و در راستای انجام فعالیت های داوطلبانه با گرایش فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، بشردوستانه در چارچوب قوانین جاری کشور فعالیت می کنند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، امور ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.