رییس حوزه هنری همدان گفت: حوزه هنری، در بین استان های فعال در زمینه کودک و نوجوان، حوزه هنری استان همدان به عنوان فعالترین مرکز اعلام شد.

حوزه هنری همدان فعال ترین استان در زمینه کودک و نوجوان شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سید محمدباقر حسینی در این باره گفت: حوزه هنری استان همدان به عنوان یک نهاد عمومی و به منظور ایجاد الگوی فعالیتی، در زمینه‌هایی که نیازمند توجه و فعالیت بیشتر در استان است ورود می‌کند.


وی ادامه داد: نخستین اثر تولیدی این حوزه، مجموعه داستان «بابک پسر ایرانی»، تولیدی سال 1387 است که با بهره گیری از داستان زندگی شهید نوجوان فرشید فرهانچی، داستان‌هایی را با رویکرد محیط زیست برای گروه سنی ج (چهار و پنج و شش دبستان) روایت می‌کند.

حسینی افزود: در سال های اخیر، حوزه هنری استان همدان در بخش های مختلف در زمینه کودک و نوجوان فعالیت های مختلفی انجام داد که پس از ارائه گزارش به ستاد، حوزه هنری استان همدان به عنوان فعال‌ترین استان در زمینه کودک و نوجوان شناخته شد.

رییس حوزه هنری استان همدان گفت: در جمع بندی این گزارش در بخش آفرینش های ادبی، از مجموع 39 اثر عنوان شده خراسان رضوی با 24 اثر، همدان6، زنجان5، و اردبیل و اصفهان هرکدام با دو عنوان تولید کتاب کودک و نوجوان در رده های اول تا چهارم قرار گرفتند. دربخش هنرهای تصویری نیز از مجموع 46 اثر عنوان شده حوزه هنری استان همدان با 20، خراسان رضوی با 12، اردبیل 8، و زنجان 6 عنوان تولید، اول تا چهارم شدند.

وی گفت: از مجموع 22 اثر تولیدی در زمینه هنرهای تجسمی نیز حوزه هنری استان همدان با 7، اردبیل6، زنجان 5و خراسان رضوی با 4 عنوان برنامه در رده های اول تا چهارم قرار گرفتند.
در بخش هنرهای نمایشی نیز حوزه هنری استان همدان با 13 اثر، خراسان رضوی11، زنجان 3 و اردبیل با دو نمایش اول تا چهارم شدند.

از مجموع 8 اثر تولید شده در زمینه موسیقی، حوزه هنری خراسان رضوی با 4، اردبیل با 2  زنجان و همدان با یک اثر موسیقایی در رتبه های اول تا چهارم قرار گرفتند.


حسینی تاکید کرد: در بخش کارگاه‌ها با محوریت شعر کودک و نوجوان، نمایشنامه نویسی، سوژه یابی در داستان نوجوان، ساخت عروسک و...، حوزه هنری استان همدان 8 عنوان و در بخش نشست های تخصصی با موضوعات تئاتر کودک ونوجوان ، نشست با شاعران و تصویرگران کودک و ...  8 جلسه برگزار کرده است. همچنین حوزه هنری استان همدان در سه رشته هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی رتبه نخست را در زمینه تعداد تولیدات دارد.

 
حسینی در پایان اظهار داشت: حمایت از تولید آثار فرهنگی، هنری و رسانه ای در حوزه کودک و نوجوان در راستای اهداف حوزه هنری انقلاب اسلامی در سطح ملی و بین المللی، حمایت از تبدیل آثار برگزیده به محصولات قابل عرضه به مخاطب کودک و نوجوان و تجاری سازی محصولات در سطح ملی و بین المللی، بازارسازی در فضای مجازی برای محصولات دیجیتال حوزه کودک و نوجوان، مشارکت در توزیع هدفمند و گسترده محصولات ادبی و فرهنگی کودک و نوجوان از جمله سیاست های اعلامی حوزه هنری در زمینه کودک و نوجوان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.