مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: این شهرستان به عنوان قطب اصلی تولید بذر دیم استان محسوب می‌شود و امسال به علت پراکنش خوب زمان بارش‌ها شرایط خوبی را در این شهرستان شاهد هستیم.

قوچان قطب اصلی تولید بذر دیم در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی یگانه‌مقدم افزود: در سال جاری بیش از 75 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قوچان زیر کشت گندم جو و کلزا رفته که تنوع کشت به ترتیب در بخش گندم آبی 6200 هکتار، گندم دیم 22200 هکتار، جو آبی 6500 هکتار، جو دیم 1300 و کلزا در حدود 79 هکتار بوده است.

وی از خسارت بیش از ۸ میلیارد تومانی باران و سرما به بخش کشاورزی قوچان خبردادو گفت: سرمازدگی در دو مرحله به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد کرده است.

یگانه‌مقدم افزود: اکثر این خسارت‌ها در بخش محصولات هسته دار از قبیل بادام، زردآلو و گردو است و در حدود 25 درصد به محصولات باغی این شهرستان آسیب رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: علاوه بر این، خسارت‌های آبگرفتگی اماکن دامی روستایی، آب افتادگی مزارع و تخریب قنوات و کانال‌های کشاورزی نیز داشته‌ایم که براساس بازدیدهای میدانی و خسارت برآورده شده مجموعاً در حدود 8 میلیارد تومان خسارت را در شهرستان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه در بخش کشاورزی حال و روز خوبی ندارد افزود: مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد اما کشاورزان باید صبور بوده و نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود بی اعتنا نباشند تا در صورت بروز خسارت بخشی از آن توسط بیمه جبران شود.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان در پایان با اشاره به فعالیت دو و نیم هکتار گلخانه فعال قوچان بیان داشت : در سال 93 بیش از دو و نیم میلیارد تومان با تخصیص 100 درصدی داشته‌ایم که این رقم در سال 94 در حدود 1.8 میلیارد جذب و الباقی در حال پیگیری است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.