كارفرمايان استان قزوین پیش از به كارگيری اتباع خارجی، از داشتن مدرك اشتغال معتبر آنان اطمينان حاصل كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوين گفت: بر اساس ماده 120 و 181 قانون كار، با افرادی كه مجوز اشتغال نداشته باشند و ياكارفرمايانی كه اتباع خارجی را بدون مدرك اشتغال به كارگير بگیرند، برخورد قانونی می شود.

بهمن عشايری در جلسه شورای اداری بخش كوهين افزود: اقامت، اشتغال و تردد اين اتباع در همه مناطق استان به جز بخش هاي مركزی و كوهين شهرستان قزوین ممنوع است .

وی گفت: با استناد به دستورالعمل هاي موجود، جا به جايی اتباع غيرمجاز در مناطق ممنوع استان هم غيرقانونی است و خودروهایی که به این امر مبادرت كنند، 3 تا 6 ماه توقیف خواهند شد.

مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری در ادامه با ابراز نگرانی از روند ازدواج های غيرقانونی زنان ايرانی با مردان خارجی و تبعات و آسيب های آن افزود: به استناد ماده 17 قانون ازدواج و ماده 51 قانون حمايت از خانواده، برای ثبت ازدواج های غیرقانونی 3 سال حبس در نظر گرفته شده است.

عشايری اضافه كرد: خانواده های ايرانی در صورت تمایل به این نوع ازدواج ها، می توانند پس از مشاوره كارشناسان حقوقی اداره كل اتباع و مهاجران خارجی ، مراحل قانونی ثبت ازدواج را طی کنند.

بیش از 17 هزار تبعه افغان دارای مجوز اقامت در استان قزوین زندگی و فعالیت می کنند.

سال گذشته حدود 8 هزار نفر از اتباع خارجی فاقد مجوز در این استان دستگير و از كشور اخراج شدند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار