نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را به منظور شفافیت بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع دادند.

طرح اصلاح اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو به کمیسیون ارجاع شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه امروز (یکشنبه، 19 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را بررسی کردند.

پس از بحث و تبادل نظر، ماده واحده این طرح  دو بار به رای گذاشته شد که در هر دو بار نمایندگان به ماده واحده رای منفی دادند به همین دلیل طرح مذکور به کمیسیون آموزش ارجاع داده شد.

باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت پس از ارجاع این ماده واحده از اعضای کمیسیون آموزش خواست به اصلاحات ویرایشی این طرح توجه کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که پشت کنکوری‌اند نگرانی جدی از هماهنگ بودن امتحانات سراسری در کشور دارند؛ مصحح،‌ طراح و خود آزمون از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

باهنر افزود: نکته دیگر این است که کسانی که کنکور دارند نگران هستند که اگر از معدل گذشته باشیم چطور می‌توانیم این مسأله را جبران کنیم؛ در طرح آمده که آموزش و پرورش موظف است تمهیدات لازم را برای جبران سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نظر بگیرد اما این مسأله باید روشن‌تر در متن آورده شود که چگونه جبران صورت بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار