رای الیوم: رژیم صهیونیستی از بازگشت قدرتمندانه ایران به غزه هراسان است

سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم اظهار داشت دلیل اصلی هراس رژیم صهیونیستی، بازگشت قدرتمندانه ایران به نوار غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "عبدالباری عطوان،" سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم، در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین از لندن درباره تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اظهار داشت: "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با وجود بیان تهدیدات و نمایش قدرت خود با ترس و وحشت بی سابقه ای روبروست. نتانیاهو با این نمایش تبلیغاتی می خواهد این مسئله را القاء کند که اسرائیل قدرت بزرگی در منطقه است. امروز رژیم صهیونیستی در انزوای بین المللی به سر می برد و ما در غرب این مسئله را از طریق انتقادات شدید علیه رفتارهای نژادپرستانه اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین شاهد هستیم. 

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر اسرائیل با ترس و وحشت امنیتی روبروست. تونل هایی که در نوار غزه  با فلسطین اشغالی وجود دارد نه تنها برای شهرک های اطراف غزه ترس و وحشت ایجاد کرده است؛ بلکه شهرک نشینیان ساکن عمق فلسطینی اشغالی از این تونل ها هراسان شده اند. 
نیروهای مقاومت در تجاوز دو سال پیش اسرائیل از طریق این تونل ها توانستند وارد خطوط پشتی نیروهای اسرائیلی شوند و زلزله ای را در این رژیم رقم زدند. نیروهای مقاومت در این عملیات توانستند شماری از نظامیان اسرائیلی را از بین ببرند و به اسارت بگیرند و این عملیات را با موفقیت تصویربرداری کردند که به افتخاری برای نیروهای مقاومت تبدیل شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تشدید حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می تواند ارتباطی با استقبال رهبر معظم ایران از "رمضان عبدالله،" دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین داشته باشد، گفت: اسرائیل از بازگشت قدرتمندانه ایران به نوار غزه هراسان است. استقبال ایران از رمضان عبدالله بی سابقه بوده است به طوری که در بالاترین سطح در ایران از وی استقبال شده است. آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران، حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کردند. قدردانی رمضان عبدالله از حمایت های ایران از نیروهای مقاومت فلسطینی، نگرانی های زیادی را در اسرائیل ایجاد کرده است. اسرائیلی ها به شدت نگرانند نیروهای جهاد اسلامی دست به عملیات بزرگ شهادت طلبانه در اسرائیل بزنند و شاید موشک به فلسطین اشغالی شلیک شود. بنابراین این آتش بس هر لحظه ای ممکن است از بین برود. عادت اسرائیل این است که هر دو سال یکبار تجاوز خود را به نوار غزه تکرار می کند و این احتمال وجود دارد که اسرائیلی ها در تابستان به دنبال تجاوز جدیدی به غزه باشند.

عطوان در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از پیام حماس به رژیم صهیونیستی از طریق اردن، ترکیه و مصر چیست، حماس در این پیام تاکید کرده است به دنبال جنگ نیست، گفت: این رفتار مسئولان سیاسی و نظامی حماس منطقی است. دو میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه در محاصره به سر می برند و با وضع مصیبت باری روبرو هستند. به سود نوار غزه نیست که هر دو سال یک بار با تجاوز اسرائیلی ها روبرو شود و در هر یک از این تجاوز میان یک هزار تا سه هزا نفر کشته می شوند که بیشتر آنان از زنان و کودکان هستند و خانه های مردم ویران می شود. با وجود برگزاری کنفرانس های مختلف مالی ولی بازسازی نوار غزه آغاز نشده است. در صورتی که اسرائیل بخواهد تجاوز جدیدی را علیه نوار غزه آغاز کند نیروهای مقاومت چاره ای جز مقابله ندارند و نیروهای مقاومت در تجاوز اخیر سی و پنج روز مقاومت و ضربات سنگین نظامی،روانی و سیاسی به اشغالگران اسرائیلی وارد کردند. همچنین این پیام های حماس به سود اسرائیل و کشورهای غربی است. غربی ها نمی خواهند جنگ جدیدی در نوار غزه آغاز و موشک ها از این منطقه به سوی اسرائیل شلیک شود. اسرائیلی ها می دانند جنگ علیه غزه آسان نیست. 

جنگ علیه غزه تنها جنگی است که همه مسلمانان را با وجود اختلافات متعدد سیاسی و نظامی متحد می کند. اسرائیلی ها در شرایط کنونی نمی خواهند کشورهای اسلامی اتحاد داشته باشند به طوری که جنگ در سوریه، عراق و یمن تشدید شده است. فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و کشورهای اسلامی در مسئله فلسطین متحد هستند. اسرائیلی ها نمی خواهند کشورهای اسلامی بر اساس مسئله فلسطین درباره گزینه مقاومت به اتحاد برسند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار