دیده‌بان بانکداری جهانی در گزارشی نسبت به افزایش بدهی‌های شرکت‌های جهان ابراز نگرانی کرد.

دیلی تلگراف: هشدار دیده‌بان بانکداری درباره افزایش بدهی‌های شرکت‌های جهان/شرایط بحرانی حباب اقتصادی جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تلگراف، دیده‌بان بانکداری جهانی در گزارشی هشدار داد میزان بدهی‌های شرکت‌های جهان به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و از سطح هشداردهنده پیش از ورشکستگی بانک سرمایه‌گذاری «براداران لیمن» (لیمن برادرز) نیز فراتر رفته است. این بدین معناست که احتمال وقوع انفجار حباب اقتصادی و ورشکستگی شرکت‌ها و مؤسسات مهم مالی جهان وجود دارد. 

طبق گزارش این مؤسسه مالی بین‌المللی که دفتر آن در واشینگتن، پایتخت آمریکا، قراردارد، بدهی‌های شرکت‌های جهانی در بازارهای نوظهور در یک‌دهه گذشته با افزایش 5 برابری به 25 هزار میلیارد دلار رسیده است. عرضه اوراق قرضه پربهره و کم‌اعتبار (عرضه قمارگونه اوراق قرضه) در اروپا و آمریکا و همچنین اقدام غیرمسئولانه واشینگتن در برداشت وام برای خرید اوراق بهادار و بازپرداخت وام‌ها از طریق سود این اوراق از دلایل اصلی افزایش بدهی‌های شرکت‌های جهانی است.         

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که «نهاد مالی هنگ‌کنگ» نیز پیش‌تر درخصوص نظام حاکم بر اقتصاد جهان هشدار داده و پیش‌بینی کرده بود ادامه این روند بیشترین آسیب را به شرکت‌ها و مؤسسات مالی آسیایی بخصوص شرکت‌های چینی خواهند رساند.  
 
بحران مالی سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۰۷ مجموعه‌ای از مشکلات اقتصادی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ پدیدار شد و همچنان ادامه دارد. مشخصه اصلی این بحران در کاهش میزان نقدینگی در نظام بانکی و اعتباری است. این بحران با انفجار حباب در بازار مسکن آمریکا آغاز شد. کاهش نرخ بهره برای وام‌های بانکی در بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ از دلایل مهم شکل‌گیری حباب مسکن در آمریکا و ترکیدن آن در سال ۲۰۰۸ میلادی بود. این ترکیدن حباب مسکن باعث ورشکستگی مؤسسات مالی بزرگی نظیر برادران لیمن شد. بانک برادران لیمن چهارمین بانک سرمایه‌گذاری بزرگ آمریکا بود که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کرد ورشکستگی این بانک .بزرگترین ورشکستگی در آمریکا به‌شمار می‌آید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار