رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: 12 برنامه ابلاغی از سوی قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در استان به صورت دستگاهی و عملیاتی تدوین شده است.

نعمت‌الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: در این راستا نخستین اقدام استانی تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست سید حسین هاشمی استاندار استان تهران است.

وی افزود: در این مورد 12 برنامه که از طرف قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ابلاغ شده است در استان تهران این برنامه‌ها به صورت دستگاهی و عملیاتی تدوین شده و در حال تهیه برش اجرایی در استان و شهرستان‌ها هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به پنج رویکرد استانی در مورد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که مورد توجه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: دانش‌بنیان بودن، مردمی کردن اقتصاد مقاومتی به طوری که تمام فعالیت‌ها و پروژه‌ها توسط مردم اجرایی شود، درون‌زایی اقتصاد در استان و برون‌نگری این فعالیت‌ها در دستور کار ستاد استانی قرار گرفته است.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که این ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در استان وجود دارد در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، معدن، توسعه صادرات غیرنفتی، گردشگری و خدمات مورد استفاده قرار بگیرد و تا پایان سال جاری به شعار سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برسیم چرا که یکی از اهداف استان است.

گفتنی است عدم وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش صادرات غیرنفتی یکی از اهداف پراهمیت در بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار