رییس پژوهشسرای دانش آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از کسب عنوان سوم دانش آموزان دبیرستان پسرانه شاهداین شهرستان با مدال برنز چهارمین دوره مسابقات کاپ فیزیک ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن عصار فینی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تیم چهار نفره دبیرستان پسرانه شاهد کاشان در این دوره از مسابقات ، با حضور دانش آموزان علی قهاری، محمدمحب، مهدی خاکسار و علیرضا صالحی و راهنمایی سیما علیخان زاده و کاظم یوسفی توانست این مقام را پس از تیم های شریعتی و صدرای تهرانبه دست بیاورد.

وی، رتبه چهارم تیم دوم شاهد پسران و پنجم تیم دبیرستان دخترانه فرزانگان در گروه مسابقات به زبان فارسی را یادآورشد و گفت: تیم دبیرستان فاطمه زهرا سلام الله علیهانیز رتبه دهم را در گروه مسابقات به زبان انگلیسی به دست آوردند.

به‌گفته‌وی،محور اصلی این مسابقات ۱۷ سوال است که در پایگاه اینترنتی منتشر می شود و حل آنها نیازمند انجام آزمایشهای فیزیک و ارائه تئوری برای توجیه مشاهدات است که تطبیق میان تئوریها و مشاهدات توسط دانش آموزان ارائه شده و تیم های دیگر آنها را در قالب مباحثات علمی به چالش می کشد.

رییس پژوهشسرای دانش آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، با اشاره اینکه مسابقات کاپ فیزیک ایران برگرفته از مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان(IYPT)است که با هدف آموزش و گسترش پژوهشهای فیزیک در میان دانش آموزان دبیرستانی برگزار می شود تصریح کرد: این مسابقه در قالب یازدهمین جشنواره بین المللی تبیان با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزارشد.

عصار افزود: محوری بودن پژوهشهای علمی دانش آموزی، آموزش مهارتهای بیان و مباحثه علمی، پرورش خلاقیت دانش آموزان در زمینه حل مسائل پیچیده علمی و آشنایی با راهکار های حل مسئله ، توسعه مطالعات به زبان انگلیسی و تربیت دانش آموزانی با مهارت های پژوهشی از جمله ره آوردهای این مسابقات است.

وی در پایان اظهارداشت: پژوهشسرای دانش آموزی کاشان در دومین سال حضور خود با32 دانش آموز از مدارس شاهد پسران، فاطمه زهرا، نرجس و فرزانگان شرکت کردند در حالی که سال قبل تیم دبیرستان نرجس در اولین حضور خود، رتبه چهارم مسابقات کاپ فیزیک ایران را به دست آورد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار