همایون امیرزاده رئیس شوراي نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به غرفه‌ داران تذکرات کتبی و شفاهی داد.

آخرین اخبار از نمایشگاه کتاب/ تذکرات کتبی و شفاهی رئیس شورای نظارت به غرفه‌ دارانبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در سه روز با تمهیدات و رایزنی‌های صورت گرفته اسکان موقت دانشجویان و طلاب در مکان‌های مشخص شده انجام شد و ندیک به 3 هزار دانشجو اسکان موقت یافتند. 

با همانگی‌های صورت گرفته، مسئولان غرفه‌های ناشران شهرستانی می‌توانند از این مکان‌های اسکان در طول برگزاری نمایشگاه استفاده کنند. 

همچنین در سه روز اول نمایشگاه، 5 هزار بسته و محموله کتاب خریداری شده بازدیدکنندگان در 4 ایستگاه امانات تحویل گرفته شده است. بیش از 50 تن بسته‌ پستی نیز از نمایشگاه کتاب به سایر نقاط کشور ارسال شد.

ثبت نام 190 هزار دانشجو جهت دریافت بن کتاب دانشجویی/ اعتبار 12 میلیارد تومان برای بن دانشجویان و طلاب

نیکنام حسین‌پور با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان جهت دریافت بن کارت دانشجویی از 28 فروردین ماه آغاز شد و تا 14 اردیبهشت ماه ادامه داشت، افزود: 190 هزار دانشجو ثبت نام دریافت بن کارت خرید کتاب اعم از مجازی و فیزیکی انجام دادند. از این تعداد 40 هزار نفر به شکل مجازی ثبت نام کردند و بیشترین ثبت نام کنندگان از تهران بودند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام بن کارت دانشجویی جهت خرید کتاب از نمایشگاه کتاب به شکل مجازی به جلوگیری از تخلفات خرید و فروش بن‌ها کمک می‌کند، گفت: در دوره‌های بعدی نمایشگاه، دانشجویان باید برای دریافت بن کارت دانشجویی به شکل مجازی ثبت نام کنند.

مشاور منابع و امورانسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یارانه تخصیص یافته  جهت دریافت بن کارت دانشجویی خرید کتاب را به دانشجویان و طلاب را 12 میلیارد تومان و به اساتید حوزه 5 میلیارد تومان دانست.

حسین پور ادامه داد: در نمایشگاه امسال کتاب تهران برای اولین بار بن کارت جهت خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران امسال به دانش آموزان و مهدکودک ها اختصاص یافت و 26 هزار دانش آموز در سایت bon. TIBF.ir ثبت نام کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه یک هزار و 300 دستگاه کارتخوان به غرفه داران بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران تحویل شده است، گفت: در تحویل این دستگاه ها با رشد 10 درصدی روبرو هستیم و این دستگاه ها چند منظوره قابل استفاده هستند و GPS بر روی این دستگاه ها نصب شده است. خوشبختانه در چند روز گذشته در نمایشگاه کتاب با هیچ گونه قطعی دستگاه کارتخوان مواجه نبودیم.  

تذکرات کتبی و شفاهی به غرفه‌ داران براي رعايت آیین‌نامه‌ها و مقررات نمایشگاه
همایون امیرزاده رئیس شوراي نظارت و ارزیابی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فعالیت‌های این شورا گفت: همزمان با آغاز نمایشگاه نظارت در بخش‌های مختلف  انجام شده است و تذکراتی به برخی غرفه‌‍دارن  مبني  بر  رعايت حقوق صنفي  برابر آیین نامه‎ها و مقررات نمایشگاه داده شده است. 

وی افزود: همکاری خوبی میان ناظران، ناشران و مسئولان سالن‌ها  در بخش داخلي و بين‍اللملل طی سه روز گذشته وجود داشته است.  60 مورد تذکر شفاهی و 20 مورد تذکر کتبی به برخی غرفه‌ها  نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های ناشران دیگر داده شده است. 

امیرزاده با اشاره به محتوای این تذکرات کتبی عنوان کرد: در این تذکرات  از مسئولان غرفه‌ها درخواست شده تا آیین‌نامه‌ها و مقررات نمایشگاه کتاب را رعایت کنند و کتاب‌های ناشران دیگر را در غرفه‌های خود عرضه نکنند. این تذکرات کتبی نتیجه بخش بود و نظارت هاي درون صنفي مثمر ثمر واقع شده‌اند. خوشبختانه با همکاری میان صنف به ويژه مديران كميته‍هاي داخلي و بين‌الملل و ناظران  كارگروه‌هاي شوراي نظارت  فضای آرام و خوبی در نمایشگاه شکل گرفته است و اين شورا كه با خرد جمعي مديران دولتي و منتخبين صنف اداره مي‌شود، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مناسب در اختيار  به دقت  تمامي  فرايندهاي اجرايي و محتوايي نمايشگاه كتاب را زير نظر دارد .

عضو شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب تهران افزود: اطمينان از اجراي درست ضوابط نشر كشور و صيانت از حقوق صنفي  ناشران دو هدف مهمي هستند كه شوراي نظارت و ارزيابي براي محقق شدن آن تلاش مي‌كند.

وی تاکید کرد: هیات رسیدگی به تخلفات ناشران تمایلی به بستن غرفه‌ها ندارد اما اگر غرفه‌هایی نسبت به این تذکرات مديران كميته هاي نشر داخلي و بين‌الملل بی‌اعتنا باشند و بر انجام تخلفات خود اصرار ورزند، مطمئنا پرونده آن‌ها در هیات رسیدگی به تخلفات مطرح  و برابر ضوابط و آیین‌نامه‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود. 

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار