رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد.

سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار داردبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی پس از دیدار با رییس جمهور سوریه ، با حلقی نخست وزیر سوریه روز شنبه 17 اردیبهشت ماه دیدار و در خصوص توسعه همکاری های فیمابین بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

ولایتی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نخست وزیر سوریه گفت : امروز سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد و یقین داریم با پایمردی دکتر بشار اسد، دولت و ملت سوریه که در طول پنج سال گذشته در برابر این جنگ نابرابر مقاومت کرده اند، پیروزی برای محور مقاومت تحقق خواهد یافت.

وی در امور بین الملل تصریح کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاری ها در تمام زمینه‌ها با کشور دوست و برادر سوریه بوده و امیدواریم بسترهای لازم در این خصوص فراهم گردد و در حوزه سیاسی نیز از همه ظرفیت ها بهره برداری خواهیم کرد. 

در ابتدای این دیدار حلقی نخست وزیر سوریه  ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به دکتر ولایتی و هیئت همراه گفت : باید از تلاش های مثبت جنابعالی در ارتباط با سوریه تشکر کنم و با توجه به جایگاه شما به عنوان مشاورت مقام معظم رهبری، در گسترش روابط فیمابین بسیار تاثیر گذار هستید و باید از طریق شما تشکر ویژه داشته باشم از ملت ایران،مقام معظم رهبری، دولت و همه مسئولان عالی ایران که از ملت و دولت سوریه حمایت می کنند و خودشان را در بحران سوریه شریک می دانند.

وی افزود: سوریه علاوه بر تلاش و مبارزه در حوزه نظامی باید در زمینه های سیاسی و اقتصادی نیز مبارزه و تلاش نماید و امیدواریم با کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ارتباط با همکاری های اقتصادی بتوانیم برنامه ریزی  و اقدام نماییم.

در ادامه این دیدار در خصوص همکاری های فیمابین و به ویژه زمینه های همکاری های اقتصادی و تجاری فیمابین که مورد توافق قرار گرفته و همچنین تحولات منطقه‌ای و میدانی بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار