ظرفیت گاز قشم به 45 میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس مشاور مدیرعامل و مدیر امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم دلیل افزایش ظرفیت را اجرای چند طرح جامع حوزه نفت و انرژی در قشم عنوان کرد.
محمد جواد دهقانی افزود: طرح انتقال 35 میلیون متر مکعب گاز در روز به جزیره قشم از سوی شرکت ملی گاز ایران در منطقه هرمزگان و از طریق خط هفتم انتقال سراسری گاز که از مسیر عسلویه به سمت جاسک، چابهار، هند و پاکستان انتقال می یابد، وارد جزیره قشم می شود.
وی  هدف از انتقال گاز به جزیره قشم از خط هفتم انتقال گاز عسلویه را تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، پالایشگاه ها، طرح های بزرگ شهرک پتروشیمی، شهرک های تولا و فجر و طرح های توسعه ای شهری و روستایی در این جزیره اعلام کرد.
مشاور مدیرعامل و مدیر امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم افزود : اجرای چند طرح جامع پالایش نفت خام سنگین و فوق سنگین، ذخیره سازی نفت خام و فرآورده های نفتی، تولید محصول های پایین دستی صنایع پتروشیمی و مشتق های آن، سوخت رسانی به کشتی ها و تولید برق و آب در جزیره قشم به تامین سوخت گاز نیاز دارد.
محمد جواد دهقانی گفت: هزینه انتقال خط لوله از مسیر اصلی به شرکت ها، صنایع و شهرک ها در جزیره قشم از طریق خود مصرف کنندگان تامین می شود.
انتهای پیام/ف

برچسب ها: افزایش ، ظرفیت ، گاز قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.