سمن‌های محیط زیستی شادگان در مدیریت پسماندشرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون فرماندار شادگان گفت: انجمن سبز حفاظت محیط‌زیست شادگان با حضور دائمی در جلسات مدیریت پسماند شهرستان به‌عنوان اولین سازمان مردم نهاد در راستای پاکیزگی محیط زیست و سلامت جامعه با مطالعات قبلی و ارائه راه‌کار‌های مناسب، مشارکت همه‌جانبه خود را در این زمینه آغاز کرده است.

نعمت‌اله آلبوغبیش بر ضرورت اجرای طرح تفکیک از مبدا و فرهنگ‌سازی سازمان‌های مردم نهاد، مدیران مدارس، تمام متولیان محیط زیست و اعضای مدیریت پسماند شهرستان برای آگاه‌سازی شهروندان و جلب مشارکت آنان در این زمینه تاکید کرد و افزود: اجرای طرح تفکیک از مبدا علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی زباله را به سرمایه تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به اظهار نارضایتی دهیاران دهستان‌‌های بوزی و آبشار از دپو زباله در نزدیکی منازل مسکونی روستای عنایتی، گفت: عدم استفاده از تور توسط خودروهای حمل پسماند که باعث پخش شدن زباله در طول مسیر می‌شود، مشکلات زیست‌محیطی را به‌دنبال داشته است.

رئیس کمیته مدیریت پسماند شهرستان شادگان افزود: کثرت زباله و نخاله در سطح شهر‌ها و بعضی از روستاهای تابعه زیبنده مردم با فرهنگ منطقه نیست و شهرداران و دهیاران باید همت مضاعف از خود نشان دهند و مردم نیز در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند تا پاکیزگی و سلامت در سطح شهر و روستا برقرار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.