مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت کنونی کارگا‌ه‌های صنایع دستی در شهرهای استان انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمود باقری صبح امروز در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی یاسوج افزود : کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی در زمینه تولید صادرات صنایع دستی دارد.

وی گلیم‌بافی، گبه و جاجیم را از مهم‌ترین صنایع دستی استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون با راه‌اندازی کارگاه‌های زیادی در سطح استان شاهد افزایش این دستباف‌های سنتی هستیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از تولیدکنندگان صنایع دستی در استان حمایت می‌شود، افزود: اداره‌کل گردشگری و صنایع دستی استان شرایط مناسبی را برای کارگاه‌های تولیدی این محصولات فراهم می‌کند.

باقری با انتقاد از وضعیت کنونی کارگا‌ه‌های صنایع دستی در شهرهای استان تصریح کرد: بیشتر کارگا‌ه‌ها در زیرزمین‌ها قرار گرفته است که شرایط مطلوبی ندارند.

این مسئول با بیان این‌که زیرزمین‌ها مکان مناسبی برای تولیدکنندگان این محصولات نیست، افزود: باید کارگاه‌های تولیدی در فضای مناسب کسب و کار قرار گیرند و از حالت زیرزمینی خارج شوند.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های استان هستیم، گفت: در این زمینه کارشناسان این اداره‌کل نشست‌هایی را با شهرداران برگزار کردند و به جمع‌بندی خوبی رسیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ورود بخش خصوصی در تولید صنایع دستی استان را بسیار موثر دانست و عنوان کرد: برای ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در چند شهرستان نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.

باقری نداشتن مکان مناسب برای تولید و عرضه صنایع دستی استان را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و از استاندار خواست که پیگیر رفع این مشکل برای توسعه تولید داخلی استان باشند.

این مسؤول بر ضرورت ساماندهی تولیدکنندگان صنایع دستی استان تأکید کرد و گفت: به دلیل تنوع هنرهای دستی و توسعه و فراگیری این صنایع در بین هنرمندان استان پیگیر این موضوع هستیم.
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.