با گرم شدن هوا و کمبود شدید آب مورد نیاز برای فضای سبز، کاروان آبیاری باهدف حفظ فضای سبز 320 هکتاری در سمنان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین موسوی شهردار سمنان گفت: از اواخر سال گذشته تلاش بسیاری برای افزایش فضای سبز شهری و اصلاح فضای موجود انجام داده است که خوشبختانه تا حد زیادی در بهسازی برخی معابر و خیابان‌های اصلی به بار نشسته است.
حسین موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: لایروبی و بازپیرایی استخر و پارک سنگی سمنان،اصلاح ساختار فضای سبز شهری و استفاده از گونه‌های مناسب با اقلیم گرم سمنان، کاشت نهال سرو در برخی بولوار‌های اصلی شهر، گل‌کاری خیابان‌ها و بهسازی فضاهای شهری از جمله برخی اقدامات شهرداری در این خصوص بود با این حال و با توجه به گرمای هوا و کمبود آب در سمنان نگهداری و حفظ این فضای آماده شده کاری سخت و پر درد سر است که نیاز به برنامه‌ریزی و کار مستمر دارد. بر این اساس تصمیم گرفتیم با کاهش مدت زمان آبیاری، آب مورد نیاز فضای سبز را تامین کنیم.
وی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه و بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهر سمنان با مشارکت هندی‌ها گفت: با اجرایی شدن این طرح بخشی از آب خام مورد نیاز فضای سبز در سمنان مرتفع می‌شود با این حال و تا آن زمان باید برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز اقدامات موقتی را انجام داد.
موسوی افزود: آبیاری فضای سبز و درختان موجود در سطح شهر تاکنون هر 12 تا 14 روز یکبار انجام می‌شد که تلاش کردیم با برنامه‌ریزی و بسیج نیروها این زمان را به کمتر از 10 روز کاهش دهیم تا نهال‌های تازه کاشته شده به موقع آبیاری شده و در گرمای این روزها و همچنین فصل تابستان خشک نشوند.
موسوی از تنظیم برنامه زمان‌بندی برای آبیاری فضای سبز شهر خبر داد و افزود: برای تحقق این هدف تمامی امکانات و خودروهای آب‌رسان شهری را بسیج کردیم. در این برنامه شهر به 10 محله تقسیم شده و هر روز همه تانکرها و امکانات در آن محله مستقر و ضمن رسیدگی به امور و پیرایش فضای سبز، کار آبیاری مورد نیاز را انجام خواهند داد.
وی افزود: شهر سمنان 320 هکتار فضای سبز دارد که 250 هکتار آن با شبکه و لوله آبیاری می‌‌شود و 70 هکتار آن که در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی و جوی‌های آب قرار دارد به وسیله تانکر آبیاری می‌شود.
به گفته وی اجرای این طرح نیاز به امکانات و نیروی انسانی زیادی دارد که از طریق خرید تجهیزات جدید و افزایش ساعت کاری کارگران تامین خواهد شد.
شهردار سمنان ضمن تشکر از شهروندان سمنانی خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر آنها در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری، با مجموعه شهرداری سمنان شد و گفت: مردم سمنان لایق بهترین‌ها هستند و مجموعه مدیریت شهری تلاش شبانه‌روزی خود و پرسنل زحمتکش شهرداری را برای تامین حق این شهروندان به کار بسته است.
وی افزود : نگهداری فضای سبز شهری کاری سخت و پر کار است که بدون مشارکت و همراهی شهروندان سمنانی امکان‌پذیر نیست. تقاضای ما از شهروندان این است که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف نعمت ارزشمند آب در آبیاری درخت‌های مقابل منازل خود به شهرداری کمک کنند تا شهری آباد و سبز داشته باشیم.
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.