شورای عالی صلح می گوید: حکومت وحدت ملی باید پروسه مذاکرات صلح با گروه های مخالف مسلح دولت را جدی بگیرد و به وسیله یک پروسه بین الافغانی صلح را در کشور تامین کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،محمد کریم خلیلی، معاون ارشد این شورا  که امروز در کابل صحبت می کرد؛ افزود: به هدف  تامین صلح در کشور نیاز است که یک راهکار بین الافغانی ترتیب و بربنیاد آن کار صورت گیرد.

به گفته ی خلیلی، دولت  افغانستان نباید از کشور های جهان به خصوص از آنهای  که در گروه هماهنگی چهار جانبه حضور دارند توقع  آوردن صلح را داشته باشد.

وی، نسبت به ساختار تشکیلات تازه شورای عالی صلح خوشبین است و اظهار امیدواری می کند که با استفاده از یک  میکانیزم خوب افغان ها به صلح  دست خواهند یافت.

این در حالیست که  دولت افغانستان پس از حمله انتحاری به ریاست محافظت از رجال برجسته در شهر کابل اعلام کرد که پس از این به جنگ علیه گروه های مخالف مسلح دولت اولویت خواهد داد و از این طریق صلح  را در کشور تامین خواهد کرد.

به نقل از کلید، از چند ماه به اینسو گروه هماهنگی چهار جانبه که در آن نمایندگان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین حضور دارند برای از سرگیری گفتگو های صلح با گروه طالبان تلاش صورت می گیرد؛ اما تلاش های این گروه تاکنون هیچ گونه پیامد مثبت نداشته است.

گروه طالبان به رهبری ملا اختر محمد منصور که تلاش می شود به میز مذاکره صلح آورده شود، هر نوع مذاکره با دولت افغانستان را مشروط به  حذف نام سران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل، رهایی زندانیان این گروه و خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار