به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسینعلی ابریشم در سومین جشنواره خوش حسابی شهرداری کاشان، گفت:شهرداری کاشان این رتبه را از بین یکهزار و 60 شهرداری کشور با تدوین بودجه 545 میلیارد تومان کسب کرد.
وی با تاکید بر اینکه کسب این رتبه نتیجه حمایت ومشارکت شهروندان کاشانی در تامین درآمدهای شهرداری است افزود:جایگاه 13 شهرداری کاشان در تدوین بودجه بالاتر از 20 شهرداری مرکز استان است.
به گفته وی،شهرداری کاشان با سیاست خودکفایی تمام منابع خود را از محل عوارض و عرضه خدمات که با مشارکت شهروندان تامین می شود کسب می کند.
معاون اداری مالی شهرداری کاشان،با اشاره به اینکه شهرداری ها تنها نهادی هستند که منابع مالی را بدون واسطه می گیرند وبرای مردم خرج می کنند گفت:شهرداری پروژههای متعدد وبی نظیری را نیز از محل مشارکت شهروندان در شهر اجرایی می کند.
ابریشم، احداث فرودگاه کاشان، مجموعه فرهنگی تفریحی شهربانو به عنوان بزرگترین پارک اختصاصی بانوان در استان اصفهان، بوستان ملت وپرستار، پروژه های ترافیکی، احداث رینگ های شهری از جمله این طرح های عمرانی بی نظیر شهرداری کاشان است که با حمایت ومشارکت مالی شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی واصناف اجرا شده است.
وی، دریافت عوارض از شهروندان را در دو بخش پسماند و نوسازی عنوان کرد و گفت :امروز اهدای جوایز خوش حسابی به شهروندان به قید قرعه به شهروندان خوش حساب در این دو بخش تعلق می گیرد.
به گفته وی،شهرداری کاشان امسال قرارداد 16 میلیارد تومانی برای نظافت شهرمنعقد کرده است.
معاون اداری مالی شهرداری کاشان،سرانه هزینه پاکیزگی شهر برای هر شهروند کاشانی را 55 هزار تومان اعلام کرد و گفت :هزینه نظافت شهر کاشان به ازای هر 3 ونیم نفر در هر خانه 190 هزار تومان است.
ابریشم،صدور قبوض پسماند وعوارض برای شهروندان کاشانی را حدود 150 تا 200 هزار تومان دانست وگفت: هر چه مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض بیشتر باشد شهرداری بیشتر حمایت می شود و خدمات شهری را هر چه بهتر وبیشتر در کسب افزایش رفاه ورضایت شهروندان ارایه می کند.
وی با تاکید بر رکود مالی سال 94 گفت: شهرداری کاشان بر اساس بررسی های انجام شده به دلیل مشارکت های مردم و اجرای پروژه ها کمترین آسیب را داشت.
به گفته وی برگزاری جشنواره خوش حسابی با برندسازی گردشگری اردیبهشت کاشان به دلیل فصل گلچینی و آیین گلابکیری و حضور گردشگران یکی دیگر از سیاست های شهرداری کاشان در افزایش جاذبه های گردشگری این شهر است.
ابریشم در پایان با تقدیر از تمامی عوامل اجرایی این جشنواره از برندسازی شهریور ماه کاشان با عنوان پایتخت گیاهان دارویی وطب سنتی خبر داد و گفت:تدبیر وابتکار برند سازی اردیبهشت وشهریور کاشان با برند گردشگری وپایتخت گیاهان دارویی در کسب درآمدزایی پایدار، رونق اقتصادی شهر و افزایش جاذبه های گردشگری و شکوفایی صنعت توریست در شهر کاشان دروازه تاریخ تمدن بشری است.
انتهای پیام/ع