نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(25)؛

برای خودکفایی باید به استانداردهای جهانی صنعت نفت دست پیدا کنیم

دستگاه های آنالیزور در صنعت پتروشیمی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردارند لذا برای دستیابی به تولید داخلی این تجهیزات باید به استانداردهای جهانی دست پیدا کنیم.

علیرضا یزدی مدیرعامل شرکت تجهیز آزمایشگاه های پتروشیمی و تجهیزات آنالیز کننده در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تمام دستگاه هایی که دراین زمینه استفاده می شود وارداتی هستند.

وی در ادامه افزود: در برخی زمینه های مرتبط با متالوژی تلاش کردیم تا بتوانیم بخشی از آن را بومی سازی کنیم اما در بخش نفت هنوز به این توانمندی دست پیدا نکرده ایم.

این فعال صنعت نفت اظهار داشت: انحصار این دستگاه ها در اختیار شرکت های آمریکایی هست و با توجه به فاصله زیادی که با تکنولوژی این دستگاه ها داریم در حال حاضر به تولید داخل آن دسترسی نداریم.

وی در خصوص چگونگی دستیابی به خودکفایی در این صنعت و در سال اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: باتوجه به اینکه در بحث صادرات، دستگاه های آنالیز کننده از اهمیت بالایی در زمینه دقت اندازه گیری بر خوردارند و همچنین لزوم وجود کیفیت و عمر طولانی این دستگاه ها که شرکت های اروپایی و آمریکایی رهبری این صنعت را بر عهده دارند و باید تلاش کنیم تا به این استانداردها دست پیدا کنیم.

یزدی در پایان تصریح کرد: در بحث کنترل کیفیت این دستگاه ها شناسنامه یک محصول محسوب می شوند و از اهمیت بالایی برخوردارند و در بعضی مواقع مصرف کننده ریسک استفاده از دستگاه های متفرقه را نمی پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار