وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال 94 علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تنگناهای مالی دولت، در بُعد رفاهی و معیشت جهت افزایش انگیزه، طرح رتبه‌بندی معلمین را آغاز کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه 17 اردیبهشت‌ماه) با بیان اینکه این وزارتخانه آغوش خود را برای جلب همکاری‌های مردمی گشوده است اظهار داشت: خیرین مدرسه‌ساز پس از پیروزی انقلاب به طور متوسط، روزانه 7 کلاس درس را ساخته‌اند و در مجموع از میان 500 هزار کلاس درس، بیش از 100 هزار کلاس با تحصیل قریب به 3 میلیون دانش آموز، توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است. همه این‌ها زمینه‌های مشارکت مردمی در امر تعلیم و تربیت را نشان می‌دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز سراسر کشور از تاریخ 11 اردیبهشت تا 11 خرداد سال جاری گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با رهنمودهای مقام معظم رهبری و راهبردهای رئیس‌جمهور و همچنین برنامه‌هایی که به مجلس ارائه شده، تلاش وافری داشته تا از کارهای شتاب‌زده و آزمایش‌نشده که می‌تواند مشکلاتی را برای اولیا و معلمین ایجاد کند، پرهیز کند.
 
فانی اضافه کرد: ما از ابتدای پذیرش این مسئولیت در وزارت آموزش و پرورش، اعلام کردیم که هیچ برنامه و طرحی تا زمانی که به طور آزمایشی اجرا نشده و نقاط آسیب‌زا و چالشی آن مرتفع نشده است، در سطح ملی اجرا نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: امروز خوشحالیم که اعلام کنیم در طول 3 سال گذشته، هیچ برنامه و طرحی به طور عجولانه و بدون فراهم ساختن زیرساخت‌ها و ایجاد فضای همراهی و همدلی خانواده‌ها اجرا نشده است.
 
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آمار مدارس سراسر کشور و تعداد دانش‌آموزان محصل در آن پرداخت و گفت: در سراسر کشور بیش از 105 هزار مدرسه با تلاش‌های قریب به 1 میلیون همکار فرهنگی داریم که 13 میلیون دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل‌اند.
 
فانی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های وزارتخانه آموزش و پرورش در سال گذشته ابراز کرد: از سال 94 علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تنگناهای مالی دولت، در بُعد رفاهی و معیشت جهت افزایش انگیزه، طرح رتبه‌بندی معلمین را آغاز کردیم که آثار و برکات آن را در سال 95 شاهد خواهیم بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با سیره امامان و معصومین و همچنین فرهنگ نماز گفت: در این راستا 600 دارالقرآن را در سراسر کشور احیا کردیم و تحقیقات زیادی را جهت ارتقای کیفیت این مدارس انجام دادیم.
 
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با مشارکت بیش از 7 میلیون دانش‌آموز، طرح ملی و سراسری حفظ قرآن و طرح انس با اهل بیت را با مشارکت بیش از 6 میلیون کودک و نوجوان اجرا کردیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار