العبادی: احترام به قانون برای اصلاحات در عراق ضروری است

نخست وزیر عراق بر حفظ وحدت ملی برای مبارزه با تروریسم و اصلاحات درکشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در پیامی تلویزیونی به مردم این کشور گفت: در این هفته هم شاهد بودیم که نیروهای عراقی به وعده خود عمل کرده و مناطق جدید را آزاد کردند که منطقه البشیر و غرب الانبار از جمله آنها بودند. آنها همچنان به این راه ادامه می دهند تا اینکه همه مناطق را به سرزمینمان باز گرداندند.

مبارزه همچنان ادامه دارد و جوانانی هستند که با جانفشانی و با خون خود، پیروزی ها را خلق می کنند و در این راه، روز و شب نمی شناسند. اولویت ما پیشروی در این جنگ و پیروزی در آن است، زیرا عراق با دشمنی تروریست و خشن روبروست که از هر فرصتی از جمله اختلافات سیاسی استفاده می کند تا منافع ملت را هدف قرار دهد و زندگی را برای آنها تلخ کند و شهروندان و زائران را به خاک و خون بکشد، همانگونه که در السماوه و دیالی و بغداد شاهد آن بودیم.

علاوه بر این، با اوضاع اقتصادی سختی مواجه هستیم اما تلاش های زیادی برای بهبود این وضعیت انجام می شود. جنگ ضد (گروه تکفیری صهیونیستی)  داعش، ما را ملزم می کند که همه تلاشمان را برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی و ارتش بکار گیریم و از وارد کردن فشار بر آنها بپرهیزیم.

این نیروها همزمان در چند محور عملیاتی مشغول جنگ هستند و در شهرها و خارج از آنها در حال مبارزه و محافظت از مردم و زائرانند. در کنار این مسایل، آنها محافظت از اماکن دولتی و تظاهرکنندگان را در بغداد و دیگر استانها بر عهده دارند.

آنچه ما از آن هراس داریم آن است که برخی، از تظاهرات مسالمت آمیز مردم برای کشاندن کشور به سوی آشوب و ناامنی و دزدی و غارت استفاده کنند که متاسفانه این مساله در حمله به پارلمان و نمایندگان رخ داد. بی احترامی به نهادی قانونی و مراقبت نکردن از دارایی های عمومی و بیت المال، نشانه خطرناکی بود.

دولت برای مقابله با کسانی که برای شهروندان و امنیت آنها احترام قائل نیستند، عزم جدی دارد. به وزارت کشور ماموریت داده ایم که درباره تخریب و حمله به پارلمان تحقیق کند و با عاملان آن بر اساس قانون برخورد نماید.

علاوه بر این، تحقیقی گسترده برای یافتن علت اصلی رخدادهای کنونی آغاز شده و کسانی که در انجام مسوولیت هایشان کوتاهی کرده اند شناسایی و محاکمه خواهند شد. تغییراتی هم در مجموعه امنیتی انجام داده ایم و طرح هایی را برای مراقبت و حفاظت از نهادهای قانونی به اجرا گذاشته ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار