گروه سنی کودک و بزرگسال شیرازی بین 25 تا 35 درصد به آسم و آلرژی مبتلا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ متخصص اطفال و فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: گروه سنی 5تا 25 سال در شیراز بین 30تا 35 درصد به آلرژی و گروه سنی 6تا 40سال بین 25تا28 درصد از بیماری آسم رنج می برند.

دکتر حسین اسماعیل زاده اظهار کرد: آلرژی یا حساسیت، واكنش تهاجمی است كه دستگاه ایمنی بدن برخلاف حالت معمول به هر نوع ماده خارجی از جمله مواد غذایی، گرد و غبار و گرده های گیاهی واکنش نشان می دهد.  
وی علائم بیماری آلرژی را در انواع مختلف از جمله آلرژی تنفسی، پوستی، غذایی و دارویی برشمرد .  
 
یک متخصص اطفال، فوق تخصص آسم و آلرژی، ایمونولوژی و روماتیسم هم بیان کرد: بیماری آسم یک بیماری ژنتیک است که به علت واکنش شدید راه هوایی به محرک های مختلف رخ می دهد.
دکتر حسام الدین نبوی زاده شروع بیماری آسم را در 5 سال اول زندگی ذکر کرد و گفت: دو نوع آسم خارجی و داخلی وجود دارد و اصطلاح آسم خارجی زمانی به کار می رود که علائم با پاسخ دفاعی شدید و استنشاق یک محرک اختصاصی از جمله گرده ها، گرد و خاک منزل، پر، جلبک، پشم حیوانات همراه باشد.
وی ادامه داد: آسم داخلی نشانه های بالینی مشابه دارد ولی در پاسخ به عوامل ناشناخته یا غیراختصاصی در محیط است و می توان با رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف به موقع دارو این بیماری را کنترل کرد .
انتهای پیام/ن
برچسب ها: کنترل ، آسم ، دوری ، محرک ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار