همه ما جذب ادمهای خوش رو و خوش خنده هستیم نیرویی که باعث میشه ازخمودگی هاکمی فاصله بگیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جالبه بدونید همه ساله اولین یکشنبه ماه می  " 16اردیبشت"روز جهانی خنده است.
لطفا با لبخند وارد شوید

 یکی از ورزش های مختص خنده یوگای خنده است که 9 ساله از  ورود آن به  ایران  میگذرد.

سعیده علوی نائب رئیس هیئت ورزش های همگانی استان میگوید : یوگای خنده 4 سال در استان فعال است.

علوی میگوید:همان طور که برون ریزی های مختلفی مثل تعرق در ورزش ،فریاد یا گریه در اتفاقات زندگی داریم در یوگا خنده هدف برون ریزی افکار مزاحم در کنار ورزش جسم است.

سعیده علوی یکی از برنامه های یوگای خنده را برای بانوان شهر "جمع شادی" 150نفری ای عنوان میکند که صبح روزهای شنبه در پارک بانوان برگزار میشود.

در بین حاضران این جمع شادی مهسارا دیدم او میگوید دختره حساس و زود رنجی است که دائم در افکارش غرق میشود اما از وقتی ورزش میکند حس میکندکه چقدر شادتراست و راه فرار از افکار را پیدا کرده. 
خانم نادری هم میگوید:پارسال فرزندش را در یک تصادف از دست داده و نمیتواند با این موضوع کنار بیاد و با علم به سراغ  ورزش امده ام و به نتیجه اش خوشبینم
نائب رئیس هیئت ورزش های همگانی استان میگوید :خوشبختانه به نحوی یک سوم  بانوان شهر با  این رشته اشنایی دارند.
نگاربرجعلی روانشناس  از اثرات روحی و روانی خنده میگوید: خنده اثرات مثبت و محکمی بر سلامت روان  دارد .
وی از دو نوع خنده به شکل آرام و قهقهه نام می برد.

برجعلی میگوید: در خنده آرام ، در چهره فردکمی  دندانها دیده می شود ، چین های کوچکی در دورچشم ها ایجاد و گونه ها به طرف بالای صورت کشیده میشود اما در هقهقه این نشانه ها بیشتر نمود میکند.

بگفته ی وی ، در کل خنده باعث آزاد سازی احساسات میشود.

برجعلی تحکیم روابط فامیلی،دور شدن از احساسات منفی مثل عصبانیت و افسردگی رااز محاسن خنده و ترشح هورمون شادی بیان کرد.

ساره اقبالی پزشک عمومی میگوید: خنده موجب کاهش هورمون های استرس زا مثل کورتیزول، آدرنالین، دوپامین و هورمون رشد می شودو در اثر خندیدن، میزان ترشح هورمون کورتیزول، 39 درصد و میزان هورمون آدرنالین 70 درصد کاهش می یابد.

وی افزود در حالت خنده گنجایش ریه بالا می رود و باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد خون شود در نتیجه بیماریهای قلبی را از از فرد دور میکند.

او میگوید:با خنده میتوانیم بیماری هایی چون سرطان ،دیابت ،میگرن و رماتیسم را پیشگیری کنیم.
برگزاری جشن ها در اداره زندان ها ،شیرخوارگاه حلیمه، سالمندان امیرالمومنین و مدارس از اقدامات هیئت  ورزش های همگانی استان در این هفته است.

علوی نائب رئیس هیئت ورزش های همگانی استان افزود : تمام مربیان یوگای خنده همه ساله در چنین روزی درهیئت تهران جمع میشوند و به تبادل نظرات و بررسی جدیدترین متدها می پردازند.

این روزها کوی وبرزن به خنده نیاز دارد برای  یک شادی بی منت

شاید روز و هفته خنده بهانه است تا بیاد بیاوریم  عزیزانی را که میتوانیم دسته کم بی هیچ هزینه ای آلام روحی و جسمی اشان را کمتر کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: لبخند ، یوگا ، ادمها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.