رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان سیستان و بلوچستان در دادگاه ها تسریع شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ مرتضی تمیزی در بازدید از زندان ایرانشهر در جمع مددجویان بند نظام افزود: ماموریت اصلی سازمان قضایی، برقراری عدالت است.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی ما در سازمان قضایی، برقراری عدالت است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که رسیدگی سریع و به‌ موقع قضایی می‌تواند نقش اساسی در تحکیم مبانی انضباط در نیروهای مسلح در راستای تقویت سیستم فرماندهی و اجرای صحیح ماموریت‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به جرائم   علاوه بر برخورد قاطعانه و قانونی با متخلفان باید به جایگاه حساس و اقتدار نیروهای مسلح هم توجه داشت، تصریح کرد: مأموریت نیروهای مسلح بسیار حساس و پرمخاطره است خصوصاً در استان سیستان و بلوچستان که به لحاظ موقعیت راهبردی، نیروها دائماً در معرض آسیب و تهدید هستند.

وی تاکید کرد: برخورد مناسب با متهم در رسیدگی به پرونده‌ها مهم است و می‌بایست مراقب باشیم متهم را به‌صرف اینکه تخلفی انجام داده تحقیر نکنیم؛ در هر اجتماعی یکسری افراد هستند که تخلفی را خواسته یا ناخواسته انجام می‌دهند، لیکن ما به‌عنوان مرجع رسیدگی‌کننده در چارچوب قانون و اخلاق و ادب اسلامی به‌گونه‌ای رفتار کنیم که فرد متنبه  و اصلاح شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.