استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه مبادلات مرزی چه در بخش صادرات و چه در حوزه واردات باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران امر قرار گیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که در محل پایانه مرزی ماهیرود برگزار شده بود، سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: توسعه مبادلات مرزی چه در بخش صادرات و چه در حوزه واردات باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین و دست اندرکاران امر قرار گیرد.

وجه اله خدمتگزار گفت: باتوجه به پتانسیل‌های بسیار زیادی که در ولایت فراه افغانستان و خراسان جنوبی ایران وجود دارد، تقویت ارتباط بین تجار دو کشور باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بازارچه‌های مرزی را بازار مشترکی بین ایران و افغانستان دانست و تصریح کرد: باید از این ظرفیت بیش از پیش برای رونق اقتصادی و نیز ایجاد اشتغال پایدار در مرزهای دو کشور استفاده شود ؛ از اینرو ظرفیت های موجود در این بخش بیشتر از گذشته فعال شوند.

وی فعال سازی بازارچه‌های مرزی را مورد تاکید ویژه قرار داد و افزود: این امر مستلزم اخذ تصمیماتی در سطح مقامات عالی در دو کشور ایران و افغانستان است.

استاندار خراسان جنوبی به سفر انجام شده در سال گذشته از سوی هیات ایرانی به ولایت فراه  اشاره کرد و افزود: آماده میزبانی از والی ولایت فراه هستیم .

وی تصریح کرد پیرو دستور رئیس جمهوری این کشور، وزارت امور خارجه مسئول ایجاد کنسولگری افغانستان در بیرجند و نیز ایجاد کنسولگری ایران در ولایت فراه ، جهت تسهیل مراودات تجار و بازرگانان بین دو کشور شده است.

خدمتگزار ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز در خصوص تعریض ،زیرسازی و آسفالت مسیر ارتباطی سربیشه – ماهیرود و نیز آسفالت ۶۰ کیلومتر باقیمانده از مسیر ارتباطی ماهیرود – فراه به دستور رئیس جمهوری و ابلاغ دبیر هیات دولت مسئول شده است؛ این در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در خصوص فعال کردن بازارچه های مرزی  مسئولیت پیدا کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ایران ، بیرجند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.