از 80 حافظ و چهره برتر قرآن کریم همزمان با سومین روز هفته قرآن و عترت در سالن ولایت اردبیل تجلیل به عمل آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ همزمان با سومین روز هفته قرآن و عترت از 80 نفر از قاریان و حافظان و چهره های برتر قرآنی استان اردبیل در همایش بزرگ تجلیل و تکریم از چهره های برتر قرآنی استان با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور و مسئولان فرهنگی و قرآنی استان تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه از رسالت های مهم و اصلی تبلیغات اسلامی است، افزود: تمامی فعالیت‌های قرآنی در استان با محوریت مؤسسات قرآنی مجوزدار انجام می شود و در سال جدید نیز یکی از برنامه‌های مهم تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ قرآن خوانی و حضور مداوم مربیان قرآنی در هیئت های مذهبی استان خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی ستوده با بیان این مطلب که نگاه تمرکزی به برنامه های قرآنی در مرکز استان نداریم و سعی شده است تا مراکز قرآنی شهرستان ها نیز فعال باشد، گفت: متاسفانه جایگاه شورای عالی قرآن در استان آنطور که باید مشخص نیست و برای احیا و فعالیت بیشتر این شورا تلاش شود.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی استان اردبیل در کشور رتبه مناسبی را برای خود اختصاص داده اند، افزود: با مشارکت معلمان و اساتید قرآنی استان دوره های تخصصی همراه با تفسیر قرآن کریم در هیئت های مذهبی استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ستوده از حضور پررنگ مردم استان اردبیل در مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری خبر داد و افزود: در مراسم اعتکاف امسال 6 هزار نفر در سطح استان اردبیل شرکت داشتن که بالغ بر 300 میلیون تومان هزینه به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.