مدیر جهاد کشاورزی آبدانان گفت: امسال بیش از 25 هزار تن محصولات زراعی در شهرستان آبدانان برداشت می شود.

آغاز برداشت محصولات زراعی در آبدانانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مدیر جهاد کشاورزی آبدانان از آغاز برداشت محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نزولات جوی در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته، پیش بینی می شود بیش از 25 هزار تن انواع محصولات زراعی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

عباس پیری افزود: از این میزان، 20 هزار تن گندم با ارزش اقتصادی 254 میلیارد ریال و پنج هزار تن دیگر مربوط به برداشت جو و کلزا از زمین های زراعی در سطح سه بخش مرکزی، سرابباغ و کلات مورموری است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت محصولات زراعی در شهرستان آبدانان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش تولید داشته ، اظهار کرد: در حال حاضر کار برداشت محصولات زراعی با تعداد 60 دستگاه کمباین فعال بومی و مهاجر در بخش کلات مورموری آغاز شده که برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، چهار مرکز خرید تضمینی با قیمت تضمین شده هر کیلو گندم 12 هزار و 700 ریال در نظر گرفته شده است.

گفتنی است شهرستان آبدانان در فاصله 164 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 28 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که یک هزار هکتار آن آبی و مابقی بصورت دیم می باشد.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.