فرستاده سازمان ملل به سوریه و وزیر خارجه روسیه بر لزوم احیای آتش‌بس در سوریه طی ساعات آتی تأکید کردند.

دی‌میستورا: برای احیای آتش‌بس در سوریه به ویژه در حلب تلاش می‌کنیم/لاوروف: خواهان بستن مرزهای سوریه و ترکیه هستیم

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "استفان دی میستورا،" فرستاده سازمان ملل به سوریه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "سرگئی لاوروف،" وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: توافق آتش بس در سوریه به مرحله خطرناکی رسیده است و تلاش هایی برای ناکام گذاشتن آتش بس وجود دارد اما ما برای احیای آتش بس در این کشور به ویژه در شهر حلب طی ساعات آینده تلاش می کنیم.

وی گفت: من پس از دیدار با لاوروف کاملاً احساس کردم که امکان احیای آتش بس در سوریه وجود دارد. پس از برقراری آتش بس در حلب ما ارسال کمک های بشردوستانه به این شهر را آغاز خواهیم کرد.

سرگئی لاوروف نیز در این کنفرانس گفت: باید با دولت و مخالفان سوریه برای رسیدن به حل بحران به صورت یکسان همکاری کرد. هدف ما تمدید و برقراری آتش بس دائم در سوریه بدون هیچ محدودیتی است.

وی افزود: ما برای قطع کانال ها و مسیرهای امدادرسانی گروه های تروریستی تلاش می کنیم. ما همچنان خواهان بستن مرزهای سوریه و ترکیه هستیم. باید روند ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق محاصره شده نیز افزایش یابد. ما مرکزی را در ژنو برای پیگیری نقض آتش بس در سوریه تأسیس خواهیم کرد.

لاوروف گفت: سوری ها باید خود سرنوشتشان را تعیین کنند. من امیدوارم که ظرف چند ساعت آتش بس شامل حلب نیز بشود. مسکو و واشینگتن توافق کرده اند که به زودی آتش بس در حلب برقرار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار