139واحد معدن سنگ تزیئنی در استان وجود دارد که ازاین تعداد 113 معدن دارای پروانه بهره برداری و تعداد 26 مورد دارای گواهینامه کشف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی استان گفت:این معادن در شهرستانهای نهبندان ، قاین ، درمیان ، طبس ، بیرجند ، سربیشه ، خوسف ، بشرویه و زیر کوه قرار دارند.

سالاری افزود: :فعالیت های تولیدی و اقتصادی معدنی در مناطقی که معدن وجود دارد به صورت مستقیم زمینه اشتغال هزارو 387 نفر را فراهم کرده است و در کل استان نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: در زمینه اکتشاف و استخراج و فرآوری ، بستر سرمایه گذاری در استان فراهم شده است که در دو حوزه بخش خصوصی و دولتی انجام می گیرد و شامل ارایه تسهیلات اکتشاف ،خدمات خرید و واردات ماشین آلات از طرف دولت برخوردار می باشد .

معاون امور معادن و صنایع معدنی اضافه کرد :سنگ های تزیئنی استان شامل گرانیت ،مرمریت،مرمر،تراورتن و سنگ چینی است که در داخل بیشتر به استان های مشهد و اصفهان و نمونه صادرات خارجی آن به کشور های اروپایی صادر می شود.

وی رکود صنعت ساختمانی  را باعث رکود معادن سنگ تزیئنی دانست وگفت : غیر فعال شدن و نیمه فعال شدن تعدادی از معادن و دوری از مراکز خرید ، از مشکلات معادن در استان است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.