سرپرست دانشگاه كاشان از افتتاح دو طرح عمرانی در دهه فجر انقلاب امسال در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران؛ عباس كتابی' امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالن ورزشی یك هزار و 500 متر مربعی با اعتبار پنج میلیارد ریال به همت خیرین در حال احداث است.   

وی افزود: همچنین خوابگاه دانشجویی 200 نفری در قمصر با اعتبار پنج میلیارد ریال نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.   

سرپرست دانشگاه كاشان با اشاره به طرح های ملی این دانشگاه تاكیدكرد: هم اكنون طرحهایی با زیر بنای 28 هزار متر مربع و با اعتبار ملی 250 میلیارد ریال در حال اجراست.   

كتابی تصریح كرد: این طرحها شامل كتابخانه، پژوهشكده انرژی، آمفی تئاتر، پژوهشكده نانو، دانشكده شیمی و دانشكده معماری و هنر است كه تا سال 1392 تمام آنها به بهره برداری خواهد رسید.  

 وی افزود: علاوه بر اعتبارات ملی، طرح های عمرانی با زیر بنای 20 هزار متر مربع و اعتبار مورد نیاز 200 میلیارد ریال در حال ساخت است كه از این مجموعه دو طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.   

وی به ساخت ساختمان جدید دانشكده منابع طبیعی اشاره كرد و گفت: طبق مصوبات دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور این دانشكده در فضایی به مساحت هفت هزار متر مربع احداث خواهد شد.   

سرپرست دانشگاه كاشان همچنین به ارتباط دانشگاه با صنایع اشاره و بیان كرد: دانشگاه كاشان با انجام تحقیقات موفق و كاربردی در زمینه تولید برق، دستگاه های انحصاری و طرح های كلان ملی، بیش از 20 میلیارد ریال ارزآوری داشته كه این رقم با توجه به ظرفیت های دانشگاه قابل افزایش است.   

كتابی تاكیدكرد: توسعه پژوهش در دانشگاه منوط به ارتباط مستمر علم با صنعت و تولید است تا علاوه بر كاربردی ساختن پژوهش ها هزینه های پژوهشی نیز تامین شود.

 وی تصریح كرد: به عنوان نمونه نیروگاه تولید همزمان برق، برودت و حرارت توسط دانشگاه كاشان علاوه بر تامین نیازهای داخلی دانشگاه، توان تولید بخشی از برق شبكه شهری را نیز دارد.   

كتابی همچنین به راه اندازی دانشكده مجازی در اسفندماه سال جاری در دانشگاه اشاره كرد و گفت: این دانشكده دوره MBA را در سه گرایش و با 60 دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد راه اندازی می كند.   

وی با اشاره به توسعه تحصیلات تكمیلی تاكیدكرد: ظرفیت پذیرش در دوره دكتری این دانشگاه در سال جاری 50 درصد و رشته های این مقطع نیز از 6 رشته به 15 رشته افزایش یافته و از بهمن ماه سال جاری 50 دانشجوی جدید به 100 دانشجوی قبلی دوره دكتری اضافه خواهند شد.   

دانشگاه كاشان بیش از هفت هزار دانشجو در سه مقطع كارشناسی،‌ كارشناسی ارشد و دكتری مشغول فعالیت هستند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.