19روزنامه نگار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دراین بیانیه كه به مناسبت «روزجهانی آزادی رسانه»صادر شد، آمده است كه اشغالگران صهیونیست ازابتدای ماه اكتبر سال 2015 ، 19 روزنامه نگار فلسطینی را بازداشت اما پنج تن از آنها را بعداز مدتی آزاد كردند.

براساس این بیانیه، چهار روزنامه نگار فلسطینی در بازداشت موقت قرارداشتند كه بتازگی « عمر نزال» هم به آنها پیوسته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین « صلاح عواد» مدیر بخش رسانه باشگاه اسیران فلسطین را بازداشت و به تحمل هفت سال زندان محكوم كرده اند كه تاكنون پنج سال آن را سپری كرده است.

«محمود موسی عیسی» قدیمی ترین روزنامه نگار اسیر فلسطینی است و به تحمل سه بار حبس ابد به اضافه 46 سال زندان محكوم شده كه این هم بیشترین سال محكومیت در میان روزنامه نگاران اسیر فلسطینی است.

موسی عیسی از قبل از توافقنامه سازش اوسلو بازداشت شده و مقامات رژیم صهیونیستی بدعهدی كرده و در سال 2014 از آزاد كردن او در چارچوب توافق ناشی از مذاكرات سازش اسرائیلی – فلسطینی خودداری كردند.
 
700 فلسطینی در بازداشت موقت

براساس این گزارش تعداد فلسطینی هائی كه در بازداشت موقت در زندان های دشمن صهیونیستی به سر می برند به 700 تن رسیده است.

قانون بازداشت موقت میراث دوره قیمومیت بریتانیا در فلسطین به صهیونیست های جنایتكار اجازه می دهد هر شهروند فلسطینی را به دستور مقام نظامی بدون این كه مجبور باشد دلیل بازداشت و یا اتهام را اعلام كند، بدون محاكمه و مشخص كردن زمان بازداشت كند.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در زندان عوفر دیروز(دوشنبه) و در آستانه روز جهانی آزادی رسانه حكم بازداشت موقت «عمر نزال» روزنامه نگار فلسطینی را بدون محاكمه و محكومیت برای چهار ماه صادر كرد.

نزال كه عضو دبیرخانه سندیكای روزنامه نگاران فلسطینی است، در 23 ماه آوریل گذشته و در مقابل ایست و بازرسی ارتش صهیونیستی بین كرانه باختری و اردن بازداشت شد در حالی كه قرار بود از طریق فرودگاه اردن عازم كشور بوسنی شود و در نشست اتحادیه اروپا برای روزنامه نگاران شركت كند.

پایگاه الكترونیكی موسسه « الضمیر» فعال در زمینه حقوق بشر بازداشت موقت نزال عمر رئیس تجمع روزنامه نگاران دموكراتیك برای مدت چهار ماه را تایید كرده است.

ارتش صهیونیستی بر اساس درخواست « شین بت» دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نزال عمر(54 ساله) را به اتهام فعالیت در شبكه تلویزیونی « فلسطین الیوم» در رام الله بازداشت كرده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی سه شبكه محلی فلسطینی را در رام الله ، الخلیل و جنین به بهانه تحریك مردم فلسطین علیه این رژیم تعطیل كرده است.

«حنان عشراوی» عضو كمیته اجرای سازمان آزادیبخش فلسطین از انجمن های بین المللی و سندیكاهای روزنامه نگاران خواسته است تا با مداخله فوری ، مانع گسترش اقدامات اشغالگران صهیونیست علیه رسانه ها و روزنامه نگاران فلسطینی شوند.

« اتحادیه جهانی روزنامه نگاران» در ماه مارس گذشته حمله های مستمر رژیم صهیونیستی علیه رسانه ها و روزنامه نگاران فلسطینی را محكوم كرده است.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار