لاریجانی در همایش شورایاران و مدیران محلات تهران :

سپردن همه کارها به دولت پس از انقلاب اشتباه بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم حرکت شورایاری‎ها در کشور قانونمند باشد تا در شهرهای دیگر هم این طرح پیاده شود.

امیدواریم شورایاری‎ها در کشور قانونمند شود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی"٬ رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش شورایاران و مدیران محلات تهران که بعدظهر امروز در مرکز همایش های بین المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد٬ گفت: یکی از اشتباهات پس از انقلاب این بود که در امور دیوانی تلاش شد همه کارها در دست دولت قرار گیرد.

وی افزود: باید سختی ها را تحمل کرد تا بنیان های مردمی شکل نهادینه پیدا کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اصل واگذاری کارها به مردم اصلی مهم است٬ گفت : برای مثال در امور اقتصادی بخش زیادی از صنعت٬ دولتی شد اما ارام ارام این بلوغ فکری در کشور حاصل شد و خیلی از کارها در حال واگذاری به مردم است. 

لاریجانی سیاست های اصل ۴۴ را ناظر بر موضوع فوق خواند و تاکید کرد: هرچند در عمل اصل ۴۴ قدری بد اجرا شد اما اقتصاد کشور وقتی از سلامت برخودار است که دست مردم باشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه اگر امروز آسیب های زیادی را می بینیم باید به خردمندی کارها شک کنیم گفت: یکی از سفارشات رسول اکرم فراهم کردن عیش حلال برای مردم است.

وی از تلاش های صورت گرفته به همت شهرداری تهران در جنوب، شمال، شرق و غرب تهران سخن گفت و بیان داشت: امروز یکی از مشکلات ما بیکاری جوانان و تنگی معیشت است.

لاریجانی در ادامه سرافرازی کشور و تامین زندگی باسعادت در گرو اقتصاد روان مردم دانست و عنوان کرد: البته در چند سال اخیر تحریم ها هم در مشکلات معیشتی مردم دخیل شد اما همه این موارد نبود و سازوکارهای غلط هم وجود داشت .

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که لایحه برنامه در مجلس نهم در حال بررسی است و در مجلس آتی هم بررسی خواهد شد، اما ما آمادگی داریم که اگر شهرداری و شورای عالی استان‌ها حول پروژه شورایاری‌ها لایحه‌ای تهیه و تدوین کنند تا در برنامه ششم مطرح کنیم، این کار را انجام خواهیم داد و ما آمادگی داریم تا در قالب برنامه به موضوع شورایاری‌ها توجه کرده و به آ‌نها کمک کنیم.

لاریجانی ادامه داد: در خارج که شورای شهر تشکیل شده کارها را به شهرداری واگذاری می‌‌کنند، اما در ایران بخشی از امور شهری را به شورا داده‌ایم و کار مدیریت شهری تکمیل نشده است.

وی ضمن تاکید بر نقش شورا در مدیریت امور شهری گفت: باید بار دیگر مسئله شوراها به طور کامل در کشور مطرح شود و در مجمع تشخیص مصلحت نظام مدلی از مدیریت شهری در ساماندهی امور شهری ارائه شود و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز بر این نکته تاکید کردند که در اداره مدارس باید مخالف را تحمل کرد، در شوراها نیز چنین چیزی باید باشد، جامعه و محله نیز باید با مردم با مدارا رفتار کند. ما نمی‌توانیم با رفتار سخت شهر را آباد کنیم، اگر با مردم همدل بودید مردم خودشان در آبادانی شهرها کمک می‌کنند.

وی در ادامه  با تاکید بر اینکه توسعه و آبادانی کشور در این است که در رفتار با مردم یک رنگ و رفیق باشیم و با مدارا رفتار کنیم، از نیمه تمام گذاشتن پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: ما پروژه‌ها را نیمه‌تمام رها می‌کنیم که صحیح نیست و مردم لذتی از آن نمی‌برند، به طوری که امروز بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه کاره در کشور داریم و این باعث فرسایش نیروها و انرژی‌ها می‌شود. کامل کردن کار خیلی مهم است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سیستم اداری ما طوری باب شده که کار را شروع کرده و فقط اندکی از ان عملیاتی می شود  و کم‌کم برای آن پول صرف می‌کنند، گفت: باید با مردم در اجرای پروژه‌ها رو راست بود. مردم باید بدانند پروژه‌ای که قرار است امروز شروع شود چه تاریخی تمام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به شورایاران گفت: به این فکر باشید که مسائل شهر را واقع‌بینانه ببیند، این امر باعث می‌شود که مردم همدلی بیشتری با شما داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت شورایاری‌‌ها قانونمند شود و پشتوانه مالی خوبی داشته باشد تا سامان یابد و نمونه خوبی باشد تا در شهرهای دیگر هم پیاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر رزیم کثیف امریکا
آخرین اخبار