رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: سفر روحانی به فرانسه مقدمات خوبی را برای گسترش روابط به وجود آورده است.

سفر روحانی به فرانسه مقدمات خوبی را برای گسترش روابط به وجود آورده استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در حاشیه دیدار با دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز با دبیر کل وزارت خارجه فرانسه درباره همکاری  در بسیاری از زمینه‌ها و گسترش روابط میان ایران و فرانسه بحث و گفتگو کردیم. ما معتقدیم که زمینه‌ها برای توسعه روابط میان دو طرف وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک  کشور در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به فرانسه تصریح کرد: سفر روحانی به فرانسه و دیدار با مقامات فرانسوی مقدمات بسیار خوبی را برای توسعه همکاری‌ها به وجود آورده و همانگونه که از اظهارات دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه بر می‌آید مقامات این کشور در گسترش و استحکام روابط خود با ایران مصمم هستند که با توجه به اتفاقات اخیر نظیر سفر روحانی و مذاکرات صورت گرفته روابط دو جانبه استحکام بیشتری خواهد یافت.

وی افزود: ما می‌خواهیم روابط خود را با کشورهای غرب آسیا و اروپا گسترش دهیم ما امروز پیرامون اتفاقات منطقه‌ای با هم بحث و تبادل نظر کردیم و متوجه شدیم که درباره برخی از این مسائل دو کشور اتفاق نظر دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک  کشور ضمن اشاره به دعوت دبیر کل وزارت امور خارجه فرانسه از مقامات ایرانی برای سفر به فرانسه ادامه داد: باید روابط میان ایران و فرانسه به طور متقابل برقرار شود ما تصمیماتی را در سطح ریاست جمهوری گرفته‌ایم که نیاز به بررسی و نهایی شدن دارد. فرانسه یک کشور پیشرفته است و ایران می‌تواند با بالا بردن سطح روابط خود با این کشور از تکنولوژی آنها برای رشد و شکوفایی خود استفاده نماید.

ولایتی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به دیدار با رمضان عبدالله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کرد: دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین برای ملاقات با مقامات کشورمان به ایران سفر کرده و روز گذشته نیز به دیدار مقام معظم رهبری رفت و دو روز قبل نیز با من دیدار داشت که در این دیدار علاوه بر صحبت درباره دستاوردهای جنبش جهاد اسلامی در فلسطین در مورد برخی اتفاقات منطقه بحث و گفتگو کردیم. این دیدار باعث شد تا در وجه مشترک ایران و جنبش جهاد اسلامی مبنی بر مبارزه با رژیم صهیونسیتی تاکید شود ما به دبیر کل جنبش حماس گفتیم که نباید در مقابل رژیم صهیونیستی کوتاه بیایند و باید به مبارزات خود علیه این رژیم استمرار ببخشند.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: روحانی ، ولایتی ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار