پس از پایان مرمت نیمی از گنبد عظیم مسجد امام (ره) اصفهان مرحله دوم مرمت این گنبد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: مرمت 8 بخش( ترک) از 16 بخش گنبد مسجد امام به اتمام رسیده و کار مرمت بخش نهم آن پس از پایان تعطیلات نوروزی آغاز شده است.

فریدون اللهیاری اظهار کرد: با توجه به عظمت گنبد مسجد امام (ره) و سختی‌های ناشی از فعالیت در ارتفاع بیش از 40 متری از سطح زمین و همچنین سطح نا‌موزون گنبد، مرمتگران با نظارت اساتید فن مرحله دوم مرمت را آغز کردند.

وی افزود: با توجه به سختی‌های ذکر شده و همچنین برخی مشکلات مربوط به تأمین منابع مالی، از زمان پیش‌بینی شده برای مرمت جلوتر هستیم و با نظارت مستقیم کارشناسان ارشد اداره‌کل، کار مرمت این گنبد را که شامل مرمت لایه‌های زیرین گنبد و همچنین تزئینات کاشی‌کاری آن به سرعت به پیش می‌بریم.

مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: تا‌کنون بیش از 20 میلیارد ریال برای مرمت گنبد مسجد امام (ره) هزینه شده و در حال حاضر مرمت کل 16 بخش (ترک) گنبد در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز مرمت بخش نهم، امیدوار هستیم تا نیمه نخست سال 96 کار مرمت گنبد مسجد امام (ره) به طور کامل به پایان رسد.

مسجد امام اصفهان، همزمان با مجموعه میدان امام در سال 1358 خورشیدی به ثبت جهانی رسیده است.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار