همزمان با هفته معلم از 7 استاد بازنشسته دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بیش از 300 استاد عضو هیات علمی در دانشگاه بین المللی قزوین هستند.

حجت الاسلام محمد مطهری فرزند شهید مطهری سخنران ویژه این مراسم یکی از رموز موفقیت پدرشان را درک درست ایشان از دانشگاهیان و ارتباط مستمر با آنان دانست .

وی اضافه کرد :ازاد اندیشی  در اثار شهید مطهری جلب توجه می کند و اثار او نتیجه ی تعامل فکری با دانشجویان و اساتید است.

حجت الاسلام محمد مطهری افزود : اگر انطوری که شهید مطهری از دین دفاع می کردند ما امروز  از نظام دفاع می کردیم خیلی از بدبینی ها نسبت به نظام نبود .

وی  در مورد ویژگیهای شهید مطهری گفت : ایشان واقعا به اینکه قران برای امروز هست ، ایمان داشتند و بطور دقیق مقالات دانشجویان را مطالعه می کردند و کنار ان حاشیه می نوشتند .

حجت الاسلام محمد مطهری اضافه کرد : به فهم دقیق مطالب بسیار اهمیت می دادند و برای تهیه اثارشان صحبتهای زیادی با دانشجویان داشتند و یاد داشتهای فروان از این گفتگو ها تهیه می کردند .

وی اثار ایشان را میراث بزرگ فکری به زبان فارسی معرفی کرد و به دانشجویان توصیه کرد از این میراث استفاده کنند .

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی هم در این مراسم گفت :تکریم معلم  ،  تکریم علم و فرهنگ کشور است .

حجت الاسلام زارعی  اضافه کرد : معلم یک امانتدار  و شاگرد امانتی در دست اوست که معلم در تربیت این شاگرد در برابر خدا باید پاسخگو باشد .

وی افزود : شهید مطهری علم را فضیلت و عبادت می دانست و در اثارش اندیشه اصیل اسلامی  پیداست و اگر بخواهید اندیشه صحیح در وجودتان رشد کند حتما به اثار شهید مطهری رجوع کنید .

حسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین  هم در این مراسم  شهید مطهری را نمونه کامل یک معلم انسان ساز دانست که با سخنان خود و آثار ارزشمند ش نقش برجسته ای در پیروزی و تداوم انقلاب داشت .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار