دولت ایران مجاز به اعطای تابعیت به خانواده شهدای غیر ایرانی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، دولت این کشور را مجاز به اعطای تابعیت ایرانی به خانواده شهدای غیرایرانی ۸ سال دفاع مقدس یا پس از آن کردند.

دولت ایران مجاز به اعطای تابعیت به خانواده شهدای غیر ایرانی شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در صحن علنی امروز (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه) با ماده الحاقی ۲۵، ۲۶ و ۲۸ به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور موافقت کردند.

به موجب ماده الحاقی ۲۵، تعیین و اعمال امتیازات شغل و شاغل و فوق‌العاده‌های مربوط به ایثارگران (جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان شهید و فرزندان جانبازان هفتاددرصد (۷۰%) و بالا‌تر) و اجرای سایر احکام قانون مدیریت خدمات کشوری درمورد آنان باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که دریافتی آنان بابت ایثارگری کاهش نداشته و امتیازات قانونی نظیر عدم نیاز به شرکت در آزمونهای استخدامی و شرط سنی و تحصیلی کماکان اجراء و اعمال گردد.

تبصره- مناطق جنگ‌زده موضوع بند (۲) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری توسط هیأت وزیران تعیین می‌شود.

همچنین ماده الحاقی ۲۶ تصریح می‌کند:

ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود می‌باشند.

ماده الحاقی۲۸- دولت مجاز است به همسران، فرزندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی (غیرایرانی) که در هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت‌های محوله از سوی مراجع ذی‌صلاح، به شهادت رسیده‌اند، حداکثر یکسال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطاء کند.

شایان ذکر است، ماده الحاقی ۲۷ نیز با موافقت نمایندگان مجلس حذف شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار