یک حلقه مار افعی جلوی در یک واحد مسکونی در شهرستان فسا زنده گیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نادر نوح پیشه مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری فسا بیان کرد: در تماس تلفنی با سامانه 125 سازمان آتش نشانی فسا گزارشی مبنی بر وجود یک حلقه مار سمی در جلوی در منزل مسکونی در فاز 4 به آتش نشانی فسا اعلام شد که تیم امداد این ایستگاه به سرعت به محل مورد نظر اعزام شد.
وی اظهارکرد: این مار سمی که حدود دو متر طول داشت از در حیاط منزل مسکونی قصد ورود به منزل را داشت که باعث رعب و وحشت اهالی خانه و همسایه ها شده بود.  
نوح پیشه افزود: تیم امدادی این ایستگاه با حضور به موقع در محل، این افعی سمی خطرناک را به صورت زنده به دام انداختند.
زنده گیری یک حلقه مار افعی + تصاویر

به گفته وی این افعی سمی از بیابان های اطراف وارد شهر شده بود که پس از زنده گیری آن را تحویل اداره محیط زیست فسا دادند و به زیستگاه اصلی خود برگردانده شد.  
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری فسا تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هر گونه حوادث غیرمترقبه، با حفظ خونسردی موضوع را با سامانه 125 به اطلاع ماموران آتش نشانی برسانند تا در کوتاه ترین زمان عملیات امداد و نجات صورت گیرد.  
سعید هرمزیان رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا با بیان اینکه این مار از نوع مارگرز از خانواده افعی است افزود: سر پهن و مثلثی شکل، گردن مشخص، پوزه پهن، بدن به رنگ خاکستری زیتونی روشن با لکه های قهوه ای چهار گوش و پهنای بیش از فواصل آن ها در سطح پشتی، سر با لکه های قهوه ای همراه با خال های ریز تیره، لبها تیره رنگ، سطح شکمی به رنگ قهوه ای تیره با سایه روشن در قسمت پولک های چین و گلو از مشخصات این مار است که در شمال غرب به طرف جنوب کشور بیشتر وجود دارد.
زنده گیری یک حلقه مار افعی + تصاویر
وی گفت: زاد و ولد این مار در تابستان و با 35 تخم است و از مارمولك ها، ‌موش ها، گنجشك ها و تخم پرندگان تغذیه می کند.
 محل زیستگاه این نوع مارها در كوهستان ها، لای سنگ ها و بوته‌ها، تپه ماهورها و علفزارها است.
وی ضمن هشدار به مردم اظهار کرد: این مارها به علت خشکسالی و کم آبی از مناطق کوهستانی به طرف آبادی ها و شهرها حرکت می کنند و سم نوزاد این مارها برای کشتن یک فرد بالغ نیز کافی است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: زنده گیری ، مار ، افعی ، فسا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار