سخنگوی وزارت بهداشت رشد هزینه هایی را که از بودجه سلامت صرف پیشگیری و بهداشت عمومی می شود، طی 50 سال گذشته را بی سابقه خوانده است.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به یکی از اتهاماتی که در حوزه ی سلامت به وزارت بهداشت وارد شده است، گفت: صرف هزینه برای بهداشت عمومی و پیشگیری، از مواردی است که برخی افراد را دچار سوء تفاهم کرده است؛ به طور کلی در دنیا، سه الی 11 درصد از بودجه ها و هزینه های مربوط به سلامت، به بهداشت عمومی و پیشگیری اختصاص پیدا می کند.

وی این میزان در کشور ما را اینگونه اعلام کرد: در دهه 80، کشور ما سه و نیم الی چهار و نیم درصد هزینه های سلامت را صرف بهداشت عمومی و پیشگیری می کرد، اما این میزان در سال 93،به هشت و 9 دهم درصد رسید.

معاون اول وزارت بهداشت شاخص هزینه های اختصاصی در کشور ما را نسبت به کشورهای دیگر بالاتر خواند و افزود: تاکنون با 60 درصد رشد هزینه های اختصاصی به حوزه ی بهداشت و پیشگیری مواجه بودیم که این میزان 2 برابر مقدار متوسط هزینه ها در دهه 80 است.

حریرچی یادآور شد: حداکثر متوسط هزینه های اختصاص یافته در دنیا 11 درصد است؛ با وجود اینکه 50 سال قبل، رشد کشور در این زمینه بی سابقه بوده است، اما همچنان نیاز به تلاش های بیشتر احساس می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار