رئیس بنیاد شهید احمد شاه مسعود می گوید که در یک دهه گذشته این بنیاد فعالیت های زیادی در راستای ارزش‌های مدنی، مبارزات مدنی و شهروند محوری داشته و در همین دهه چانس بیشتر برای پیشرفت و ترقی داشته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،بنیاد شهید احمد شاه مسعود طی یک همایش از نهاد ها، فعالین جامعه مدنی و رسانها در کابل تقدیر کرد.

 احمد ولی مسعود رئیس بنیاد شهید احمد شاه مسعود می گوید که در یک دهه گذشته این بنیاد فعالیت های زیادی بلخصوص در راستای ارزش های مدنی، مبارزات مدنی و شهروند محوری داشته و در همین دهه چانس بیشتر برای پیشرفت و ترقی داشته است.

وی افزود: اعضای شورای آجندای ملی پیش از جان کری وزیر خارجه آمریکاه حکومت وحدت ملی را پیشنهاد کرده بود.

وی تصریح کرد اگر حکومت وحدت ملی طوری که تعریف شده بود عمل می کرد تا حال افغانستان به پیشرفت های چشمگیری راه پیدا کرده بود.

رئیس بنیاد شهید احمدشاه مسعود گفت: شهروندان افغانستان در خیلی از کشور های اروپای مهاجرت می کردند اما مهاجرت های که که به صورت گروهی زنان، جوانان و کودکان کشور را ترک کند سابقه نداشت.

وی می گوید: عملکرد دولت نسبت به مردم  ناکام بوده است اما مردم افغانستان با جهاد و دفاع از وطن دیِن شان را ادأ کردند.

به گفته وی کلید صلح در دست خود ما است نه در دست خارجی ها، آنان بخاطر منافع خودشان خدمت می کند.

آقای مسعود در اخیر سخنانش از فعالین مدنی و مردم خواست یک فراخوان ملی را شکل بدهند تا جامعه بین الملل بداند که افغانستان بی صاحب نیست.

درهمین حال صدیق الله توحید؛ رئیس دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) می گوید که در یک دهه گذشته رسانه ها و جامعه مدنی وارد یک صحنه جدید و نوین شده اما اصلاحاتی که لازم بود به وجود نیامد.

وی افزود: حکومت که ادعای دموکراسی دارد گاه اوقات رسانها را مورد آزار و اذیت قرار می دهد اما بعضی اوقات هم از آنان تقدیر می کند.

توحیدی اضافه کرد، افراد که داد از مدنیت وآزادی بیان می زد، اما حال که به قدرت دست یافته است چشم شان کور و گوش شان ناشنوا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.