شهردار کاشان از برگزاری نخستین جشنواره ملی گل غلتان در قالب آیین مطهر نمودن نوزادان با گل محمدی در خانه تاریخی آل یاسین(خانه ملل) این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمحمد ناظم رضوی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این جشنواره ملی همزمان با روز مبعث پیامبر صاحبِ نام گل‌های سرخ محمدی حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه صبح پنج‌شنبه 16 اردیبهشت با حضور خانواده‌های کاشانی و گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای آیین بومی و سنتی گل‌غلتان ریشه در باورهای قدیمی مردمان این دیار دارد و چند سالی است به شکل جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود افزود: نخستین جشنواره ملی گل غلتان به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان برای نخستین بار به صورت ملی جشنواره می‌شود.
به‌گفته‌وی، اجرای نمایش، موسیقی سنتی، سخنرانی کارشناس در مورد خواص آیین گل غلتان و برگزاری آیین غلتان با حضور نوزادان حاضر در مراسم از جمله برنامه‌های متنوع این جشنواره است.
شهردار کاشان اظهارداشت: از آنجا که اردیبهشت و کاشان قرین و همزاد یکدیگر هستند اجرای آیین گل غلتان در این ماه بهشتی همزمان با  فصل گلچینی و آیین گلابگیری در مبعث پیامبر اخلاق و مهرورزی، رسول مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه جلوه‌ای بی‌نظیر و فرح‌بخش و شاداب در معرفی کاشان و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی آن به مسافران بهار و میهمانان خارجی است.
ناظم‌رضوی، دفع آفات و امراض، حساسیت‌های پوستی و فصلی را از خواص آیین گل‌غلتان دانست و گفت: گلبرگ‌های گل محمدی و عطر گلاب ناب منطقه فرهنگی کاشان بزرگ روح‌نواز و آرام‌بخش است.
وی در پایان افزود: نخستین جشنواره ملی گل غلتان در قالب آیین مطهر نمودن نوزادان با گل محمدی در خانه تاریخی آل یاسین(خانه ملل) برگزار و در قالب برنامه‌های متنوع از شبکه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی هر چه بیشتر به هموطنان پخش می‌شود.  



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار