برای مثال اگر کلمه برنامه موردنظر را اشتباه جستجو کنید، میتوانید سریعا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. به نظر میرسد اپل توانسته با استفاده از یک الگوریتم جدید، کلمات موردنظر کاربر را بهتر شناسایی کند.
بهتر است این موضوع را با مثالی کاربردی شرح دهیم. در اینجا، ما به دنبال نمایش برنامه Uber (اوبر) بودیم، اما کلمه Ubber را تایپ کردیم؛ موضوعی که باعث شد بخش جستجوی App Store، دو برنامه Uber و Lyft را به ما نمایش بدهد. اما نکته جالب این است که در جستجوی دوم، کلمه Uper را نوشتیم و باوجود اینکه برنامهای با همین نام در اپ استور وجود دارد، نتیجه اول جستجو بازهم برنامه Uber بود. این موضوع میتواند ادعای Lior Eldan مبنی بر اعمال بهینهسازی در الگوریتم جستجوی اپ استور را تایید کند.
در ادامه Lior Eldan میگوید این تغییر بزرگ در الگوریتم جستجوی اپ استور، میتواند بسیار کاربردی باشد؛ چراکه ممکن است بسیاری از توسعهدهندگان یک برنامه، نتوانند تمامی کلمات کلیدی که از طریق آنها جستجو میشوند را استفاده کنند. البته در این بررسی، متوجه شدیم که برخی از نتایج نیز همچنان به عجیبترین شکل ممکن ظاهر میشوند و خبری از نتیجه بهینه نیست.
منبع: PhoneArena