مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تاکنون مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری برای ۵۸۶ واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان اردبیل صادر شده اما به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر بیش از ۱۲۵ واحد از این تعداد غیرفعال هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم فریدی در نشست با فرماندار شهرستان خلخال اظهار داشت: تاکنون مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری برای 586 واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان اردبیل صادر شده اما به دلیل مشکلات مالی در حال حاضر بیش از 125 واحد از این تعداد غیرفعال و راکد هستند.

وی گفت: واحدهای تولیدی استان اردبیل در صورت فعالیت و خارج شدن از رکود ظرفیت ایجاد اشتغال برای 9 هزار نفر را دارند که به دلیل راکد بودن بخشی از این واحدها این ظرفیت به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و اشتغال 9 هزار نفری در این واحدهای صنعتی محقق نشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از فعال‌سازی نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال استان اردبیل خبر داد و گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت ویژه به منظور تامین سرمایه در گردش صاحبان واحدهای تولیدی 55 واحد وارد چرخه تولید و فعالیت خواهند شد.

فریدی با اشاره به واحدهای تولیدی و صنعتی در حال احداث استان بیان کرد: در زمینه حمایت از این واحدها برای احداث و تکمیل عملیات اجرایی نیز تسهیلات به صاحبان و سرمایه‌گذاران این واحدها ارائه می‌شود تا 30 درصد از این واحدها که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته بتوانند با پشت سر گذاشتن عملیات اجرایی، فعالیت‌های تولیدی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.