معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري ويژه دزفول گفت: عمليات بازسازي زير ساخت ها و جاده هاي دسترسي به مزارع كشاورزي خسارت ديده از سيل در اين شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالحسين پورركني بیان داشت: سيلاب اخير افزون بر 845 ميليارد ريال به بخش كشاورزي دزفول خسارت زده و بخش زيادي از مزارع دچار آب گرفتگي شد.

وي با اشاره به اينكه برخي مزارع گندم دزفول به صورت 100 درصد خسارت ديده اند اظهار کرد: در حال حاضر با كمك دستگاه هاي راهسازي از جمله بيل مكانيكي و لودر عمليات بازسازي و تعمير جاده هاي دسترسي به مزارع بخش چغاميش و مركزي دزفول در حال انجام است.

پورركني با بيان اينكه قطع جاده دسترسي برخي مزارع امكان برداشت محصول را غير ممكن كرده است اذعان داشت: با توجه به اينكه محصول برخي مزارع كشاورزي دزفول خسارت نديده اما به دليل نبود جاده دسترسي امكان برداشت محصول وجود ندارد، لذا بايد در اسرع وقت نسبت به ترميم و بازسازي جاده هاي مزارع مذكور اقدام شود تا خسارت بيش تري به مزارع قابل برداشت منطقه وارد نشود.

این مقام مسئول اظهار كرد: علاوه بر اين جاده دسترسي به شركت كارون دزفول نيز بر اثر سيلاب بسته شده و تردد به سختي انجام مي شود كه مدير كل راه وشهرسازي دستور بازسازي اين جاده را صادر كرده و عمليات خاكريزي اين جاده بزودی آغاز خواهد شد.

معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري ويژه دزفول به گستردگي مناطق و اراضي كشاورزي خسارت ديده بر اثر سيلاب اشاره كرد و افزود: با توجه به گستردگي اراضي كشاورزي حمل ماشين آلات راهسازي نيز مشكل است كه اميدواريم با تلاش همه جانبه مردم، كشاورزان و مسئولان بزودي اين مشكلات برطرف شوند.

عبدالحسين پورركني خسارت اوليه ناشي از سيل در دزفول را 2 هزار و 700 ميليارد ريال اعلام کرد و اذعان داشت: به 75 خانوار كه منازلشان در سيل اخير تخريب شده اند وام بلاعوض 50 ميليون ريالي پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.