عضو ارشد طالبان در پاکستان بر اثر سرطان درگذشت

رسانه های پاکستانی امروز جمعه از مرگ ارشدترین عضو شورای رهبری طالبان در کویته در یکی از شفاخانه های تخصصی سرطان در پاکستان خبر دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، شورشیان طالبان نیز مرگ عبدالله گل رایان ارشدترین عضو شورای رهبری این گروه در کویته پاکستان را بر اثر سرطان تایید کردند اما جزئیات بیشتری در خصوص مکان و زمان دقیق مرگ او ارائه نکردند.

به گزارش روزنامه پاکستانی دیلی پاکستان گلوبال، این عضو ارشد شورای رهبری طالبان چندی قبل توسط یک شفاخانه تخصصی سرطان به نام شفاخانه تداوی سرطان شوکت خانم پذیرش شده بود.

این روزنامه اردو زبان می افزاید که عبدالله گل رایان اما در این شفاخانه بر اثر سرطان جان می سپارد.

روزنامه علاوه می کند که این عضو شورای رهبری طالبان یک مدرسه تدریس افراطی گری را در شهر کویته پاکستان اداره می کرده، که از همین مدرسه شماری از جنگجویان گروه طالبان به جبهه ملا محمد عمر برای نبرد با آمریکا و ارتش ناتو پیوسته بودند.

لازم به ذکر است که گفته می شود رهبران ارشد طالبان در پاکستان هستند زیرا شورای رهبری طالبان در شهرهای کویته و پشاور در حال فعالیت می باشند.

سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان ماه گذشته در شهر واشنگتن گفت که رهبران ارشد طالبان در کشورش اقامت دارند و این کشور می تواند از اقامت این رهبران به عنوان اهرم فشاری استفاده کند و آنها را به میز مذاکرات صلح بکشاند.

این در حالیست که شورشیان طالبان پس از آخرین تلاش های گروه همکاری های چهارجانبه برای مذاکرات صلح دولت افغانستان که شامل کشورهای پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا می باشد، از شرکت در این مذاکرات سر باز زدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار